Subiectul principal de discuție despre colaborarea în vederea dezvoltării proiectelor de investiții pentru modernizarea și construcția infrastructurii de transport regional – în cadrul țărilor membre ale acestui format.
”Obiectivul Ministerului Transporturilor din România este de a sprijini dezvoltarea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil și sigur, care să contribuie la progresul economic al României. Pentru aceasta este nevoie de conectarea tuturor modurilor de transport. Dezvoltarea sectorului transporturilor din România trebuie să țină seama de legăturile necesare cu UE, dar și cu alte regiuni ale lumii, inclusiv cu Asia. Ministrul Transporturilor depune toate eforturile pentru a găsi tipurile de finanțare și face toate demersurile pentru a facilita accesul investitorilor la construcția de infrastructură", a declarat Lucian Șova, ministrul Transporturilor.
Ministrul a avut o întrevedere bilaterală cu omologul său din R.P. Chineză, Li Xiaopeng. Cei doi demnitari au abordat subiecte legate de investițiile în infrastructura din România și achizițiile de material rulant, dar și subiecte privind colaborarea bilaterală și identificarea unor noi proiecte de cooperare.
Modernizarea transportului feroviar. Urmează discuții la Beijing
Ministrul chinez a reliefat prezența în România a companiilor din China care vor să lucreze în infrastructura de transport din România. Lucian Șova i-a spus omologului său că țara noastră este interesată de parteneriate în asamblarea de materialul rulant în România: locomotive și vagoane de călători, precum și de implicare într-un format PPP pentru modernizarea infrastructurii de cale ferată existentă, cât și pentru construcția unei linii de mare viteză. Cei doi oficiali vor avea discuții și la Beijing care ar putea fi concretizate prin acorduri semnate.
Ministerul Transporturilor consideră că țările din Estul și Centrul Europei trebuie să identifice modalitățile de interacțiune care să folosească cel mai bine avantajele capacităților logistice ale acestei regiuni. Europa Centrală și de Est reprezintă poarta cooperării economice și comerciale dintre Europa și Asia.
Din formatul de cooperare "16+1" fac parte țări din Estul și Centrul Europei (Bulgaria, Croația, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia, Slovenia, Polonia Ungaria și România care sunt și state membre UE și cinci țări din regiunea amintită (Albania, Bosnia și Herțegovina, Macedonia, Muntenegru și Serbia) care nu sunt membre UE, precum și R.P. Chineză.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii