Cercetătorii au descoperit un ADN străvechi în Antarctica. Fragmentele datează de acum un milion de ani
Autor: Ioan-Radu Gava
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Oamenii de știință au descoperit fragmente de ADN care datează acum un milion de ani.

Găsite la nord de Antarctica, aceste fragmente de materiale organice pot fi neprețuite pentru istoria regiunii și identificarea a ceea ce a trăit în ocean.

Denumit tehnic SedaADN - pentru ADN -ul antic sedimentar - eșantioanele recuperate sunt susceptibile să se dovedească utile în eforturile în curs de a înțelege modul în care schimbările climatice ar putea afecta Antarctica în viitor.

„Aceasta cuprinde de departe cel mai vechi SedaADN marin identificat până în prezent”, spune ecologul marin Linda Armbrecht de la Universitatea din Tasmania din Australia.

SedaADN se găsește în multe medii, inclusiv peșteri terestre și permafrost subarctic, unde au fost descoperite fragmente care datează de 400.000 și, respectiv, 650.000 de ani.

Temperaturile reci, oxigenul scăzut și lipsa radiațiilor UV determină ca mediile marine polare să favorizeze rămânerea intactă a fragmentelor de sedaADN.

ADN -ul recuperat a fost extras de pe fundul oceanului în 2019 și a trecut printr-un proces cuprinzător de control al contaminării pentru a se asigura că markerii de vârstă încorporați în material sunt exacți..

Printre celelalte constatări, echipa a descoperit diatome (organisme cu o singură celulă) de acum peste 540.000 de ani în urmă. Toate acestea ajută la informarea asupra modului în care această parte a lumii a evoluat în perioade vaste de timp, conform Science Alert.

S-a descoperit o grupă de sânge nouă. De ce este atât de rară

Grupa ta de sânge este determinată de prezența sau absența antigenelor specifice, tipul principal pe care oamenii îl cunosc fiind A, B, O și AB (pozitive și negative). Cu toate acestea, grupele de sânge sunt ușor diferite. „Termenul „grupă de sânge” se referă la întregul sistem de grupă de sânge”, explică o lucrare din 2014 pe această temă, „cuprinzând antigene de celule roșii din sânge a căror specificitate este controlată de o serie de gene”.

Ce are special această grupă de sânge

În total, există 44 de sisteme de grupe de sânge, cel mai recent tocmai fiind descoperit de oamenii de știință de la Universitatea din Bristol. Există atât de multe grupuri, deoarece există multe moduri de grupare a celulelor roșii din sânge pe baza antigenelor de pe suprafața lor. Echipa investiga o colecție destul de comună de antigene de celule roșii numită Er. În ciuda faptului că au fost descoperite pentru prima dată în urmă cu aproape 40 de ani, aceste antigene nu s-au încadrat în niciun sistem cunoscut de grupe de sânge. În cadrul studiului, persoanelor cu aloanticorpi (anticorpi produși în mod specific în urma expunerii la antigene străine de celule roșii din sânge) pentru antigenele Er au fost analizate secvențele de ADN care codifică gene (citește continuarea AICI).