Data publicării:

Cele mai poluante unități de petrol și gaze sunt vândute către companii obscure. Marii producători bagă gunoiul sub preș

Autor: Andreea Ditcov | Categorie: Economie
WhatsApp
Sursă foto: Pexels (Tom Fisk)
Sursă foto: Pexels (Tom Fisk)

Companiile petroliere vând din ce în ce mai multe unități subsidiare cu emisii mari de carbon și alți factori poluanți pentru a părea mai prietenoși cu mediul.

Giganții din domeniul petrol și gaze vând din ce în ce mai mult active ”murdare” către firme private, amplificând îngrijorarea că factorii poluanți din industria combustibililor fosili nu vor ajunge vreodată să dispară cu adevărat. Inițiativele de vânzare vin într-un moment în care marile companii sunt supuse unei presiuni imense pentru a-și stabili obiective pe termen scurt și mediu, în conformitate cu obiectivele Acordului de la Paris. Este recunoscut la scară largă faptul că acest acord este extrem de important pentru a evita un dezastru climatic. 

Cercetările publicate săptămâna trecută de Environmental Defense Fund, o organizație non-profit, arată cum fuziunile și achizițiile de petrol și gaze, care pot ajuta giganții energetici să-și execute planurile de tranziție, nu contribuie la reducerea emisiilor globale de gaze cu efect de seră. Cu siguranță, arderea combustibililor fosili, cum ar fi cărbunele, petrolul și gazul, este principalul motor al crizei climatice, iar cercetătorii au subliniat în mod repetat că limitarea încălzirii globale la 1,5 grade Celsius va fi în curând imposibil de atins fără reduceri imediate și profunde ale emisiilor în toate sectoarele poluante, scrie CNBC

Analiza EDF a peste 3.000 de tranzacții între 2017 și 2021 arată cum angajamentele privind arderi și emisii dispar atunci când zeci de mii de puțuri sunt transferate de la companii cotate la bursă către firme private care nu au cerințe de supraveghere sau raportare către acționari. Aceste companii private adesea obscure tind să dezvăluie puțin despre operațiunile lor și se pot angaja să intensifice producția de combustibili fosili.

Astfel de tranzacții cresc atât ca număr, cât și ca amploare, arată cercetarea EDF, urcând la 192 de miliarde de dolari doar în 2021.

Efectele prețurilor piperate de la benzinării

Vânzările de mașini pe benzină și diesel au scăzut în mai, după ce prețul țițeiului Brent a crescut și UE s-a pregătit să restricționeze importurile de petrol rusesc după declanșarea invaziei în Ucraina.

Înmatriculările de mașini noi în Marea Britanie s-au rărit cu o cincime (20,6%) luna trecută, ajungând la 124.394 vânzări, marcând a doua cea mai slabă perioadă de vânzări, din 1992 încoace, potrivit cifrelor Societății Producătorilor și Comercianților de Automobile din Marea Britanie.

Contrar tendinței, vânzările de vehicule electrice hibride și cu baterii au crescut, deoarece consumatorii au încercat să evite creșterea costului benzinei.

Organizația comercială auto a declarat că piața a fost afectată de lipsa de aprovizionare, care „a continuat să împiedice noile achiziții” și comenzile existente, deoarece producătorii încă se străduiesc să facă față efectului negativ al pandemiei Covid-19.

Acesta a spus că piața auto a fost cu o treime (32,3%) sub nivelurile de dinainte de pandemie, în 2019, „în ciuda unor comenzi puternice”.

Înmatriculările de mașini pe benzină au scăzut cu un sfert (25,1%), până la 56.767 de noi înmatriculări, deși vehiculele pe benzină au reprezentat o cotă de piață de 45,6%, întrucât volumul total de înmatriculări a scăzut. Citește continuarea AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel