Criza locurilor de MUNCĂ. Iată ce job-uri au căutat românii în octombrie
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Pandemia de coronavirus a cauzat o imensă criză pe piața locurilor de muncă. Sute de mii de români au rămas fără job-uri, mai ales în industria HoReCa. Iată ce locuri de muncă au căutat românii pe internet.

În luna octombrie aproape 150.000 de români și-au căutat un loc de muncă pe platforma de recrutare eJobs, cele mai frecvente cuvinte cheie fiind „șofer”, „inginer”, „contabil”, „manager”, „asistent medical” sau „consilier juridic”. Alte două expresii cheie care au înregistrat mii de căutări au fost „agent vânzări”, „asistent vânzări”, „remote”, „part time” și „internship”, acest lucru reflectând faptul că tinerii își caută joburi cel mai intens.

„Vorbim despre candidaţi care au mers ţintit spre aceste joburi şi în cazul cărora putem vorbi şi de un grad foarte ridicat de relevanţă atunci când aplică pentru o anumită poziţie pentru că, în mod natural, cauţi joburile cu care eşti compatibil din punctul de vedere al pregătirii şi experienţei profesionale. Aceste căutări exprimă foarte bine ce se întâmplă în piaţă şi care sunt categoriile de candidaţi care fie au rămas fără job în ultima perioadă, fie nu mai sunt mulţumiţi de jobul actual”, a spus Bogdan Badea, CEO eJobs România.

În funcție de industriile în care ar vrea să lucreze, candidații au efectuat căutări în domenii precum vânzări, call-center, marketing, resurse umane, contabilitate, dar și IT. Cele mai multe joburi noi au fost postate în luna octombrie pentru transport/ distribuție, vânzări, administrativ/ logistică și relații clienți/ call center, în total fiind înregistrate 33.000 de locuri de muncă.

În vizorul candidaților se află în continuare joburile care presupun cunoașterea avansată a unei limbi străine, chiar dacă numărul de aplicări pentru străinătate a scăzut semnificativ în ultimul an. Căutările cele mai multe au fost făcute pentru joburile care presupun cunoașterea limbii germane, franceze, italiene și spaniole.

„Toate aceste cuvinte cheie ne arată că segmentul de candidaţi cu experienţă, specialişti, cu studii superioare – white collar, aşa cum sunt cunoscuţi – este foarte activ în această perioadă. Se uită la ce se întâmplă în piaţă şi aplică mult mai mult decât o făceau până acum”, a adăugat Bogdan Badea, potrivit BizBrașov.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel