Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți deschizi un magazin online
Vrei să-ți deschizi un magazin online? Iată tot ce trebuie să știi.
Pentru a vă dezvolta afacerea online, puteți să înființați și un magazin electronic utilizând platforme terțe, și anume orice software dezvoltat în afara întreprinderii dumneavoastră sau a furnizorului de site-uri la care apelați de obicei. O altă posibilitate ar fi să vă comercializați produsele pe piețe online bine cunoscute.
Platforme terțe de comerț electronic
O platformă de comerț electronic este un program sau o aplicație software care îi va permite întreprinderii dumneavoastră să vândă bunuri și servicii online, ajutându-vă să vă gestionați site-ul și să efectuați și alte operațiuni, cum ar fi cele care țin de marketing, vânzări și logistică.
Iată câteva dintre aspectele pe care trebuie să le analizați atunci când alegeți acest tip de soluție:
- simplitatea configurației: consultați diferitele modele oferite de fiecare platformă pentru a găsi ceea ce se potrivește cel mai bine întreprinderii și mărcii dumneavoastră.
- navigare ușoară și sigură: alegeți o soluție care le va oferi clienților dumneavoastră o experiență de calitate atunci când utilizează site-ul. De asemenea, ar trebui să vă asigurați că există niveluri de securitate pentru funcțiile de procesare a plăților furnizate de platforma de comerț electronic.
- integrări multiple: căutați o gamă largă de integrări cu software-ul și cu instrumentele de marketing pe care este posibil să le utilizați deja sau pe care intenționați să le adăugați în viitor.
- caracteristici SEO: optimizarea pentru motoare de căutare (SEO) este procesul prin care puteți îmbunătăți cantitatea și calitatea traficului către site-ul dumneavoastră de pe motoarele de căutare. Întreprinderea dumneavoastră ar trebui să fie ușor de găsit în căutările clienților, de aceea platforma trebuie să vă permită să implementați unele dintre cele mai frecvente instrumente pentru creșterea organică în clasificări, cum ar fi utilizarea propriului nume de domeniu sau colectarea de feedback și recenzii din partea clienților.
- privilegierea accesului mobil: un număr tot mai mare de clienți își folosesc telefoanele inteligente sau tabletele pentru cumpărături online, prin urmare adaptabilitatea platformei la dispozitivele mobile ar trebui să fie un factor important atunci când luați o decizie.
- instrumentele de monitorizare: alegeți o platformă care vă va permite să monitorizați cu ușurință performanța magazinului dumneavoastră online în ceea ce privește volumul vânzărilor, mijloacele de plată preferate sau numărul de comenzi.
- asistență tehnică: optați pentru o platformă de comerț electronic foarte bine clasată de alte întreprinderi în ceea ce privește sprijinul pentru clienți.
- opțiuni de plată pentru clienții dumneavoastră: luați în considerare opțiunile de plată, cum ar fi cardurile de debit direct sau de credit, pe care doriți să le puneți la dispoziția clienților și asigurați-vă că platforma pe care o alegeți îi va permite magazinului dumneavoastră online să le utilizeze.
- tarife: luați în considerare costurile implicate de utilizarea diverselor platforme. Platformele de comerț electronic oferă o varietate de sisteme de tarifare, de la abonamente lunare la tarife per tranzacție, rate forfetare, costuri suplimentare pentru adăugarea de caracteristici – așadar evaluați cu atenție opțiunile tarifare care se potrivesc cel mai bine modelului dumneavoastră de afaceri.
Piețe online
Piețele online reprezintă un alt tip de site-uri de comerț electronic care conectează vânzătorii și cumpărătorii și urmează modelul offline al magazinelor universale tradiționale. Toate tranzacțiile de pe o piață online sunt gestionate de operatorul său și puteți utiliza această opțiune pentru a ajunge la clienții interesați de produsele sau serviciile dumneavoastră.
Avantaje
- costuri de marketing mai mici
- acces instantaneu la piețele internaționale
- concurență transparentă cu întreprinderi similare
- mai multă siguranță pentru clienți, deci o încredere mai mare din partea acestora
- funcționare fără întrerupere
- previzibilitate în ceea ce privește stocurile, prețurile și disponibilitatea
- tratarea și procesarea ordinelor de plată
- asistență atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători pe parcursul întregului proces de vânzare
Regulamentul privind relațiile dintre platforme și întreprinderi (P2B)
Comisia Europeană a introdus noi reglementări pentru a spori transparența și echitatea pe platformele online. Aceste norme abordează obligațiile furnizorilor de servicii de intermediere online și de motoare de căutare (inclusiv comerțul electronic, platformele de comunicare socială, distribuția de aplicații online și piețele colaborative), care acționează pentru întreprinderi ca puncte de acces la piețe și consumatori.
Noul Regulament privind relațiile dintre platforme și întreprinderi (P2B) oferă soluții la problemele cu care se confruntă întreprinderile care utilizează platformele în cadrul activității lor, cum ar fi:
- lipsa previzibilității și a justificărilor în termenii și condițiile platformelor
- suspendarea și închiderea nejustificată a conturilor întreprinderilor
- politici și reguli de clasificare neclare
- discriminare în favoarea produselor sau serviciilor proprii ale platformelor
- limitarea libertății întreprinderilor de a oferi condiții mai bune în afara platformei
- mecanisme ineficiente de gestionare a plângerilor și de recurs
Sursa: europa.eu
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News