Ce se întâmplă cu creierul tău dacă mănânci un avocado în fiecare zi
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Elena Aurel
WhatsApp
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @atlascompany
Sursa foto: https://www.freepik.com/, @atlascompany
Beneficiile multiple pentru sănătate au făcut ca avocado să devină un adevărat „superaliment” încorporat în dietele zilnice ale oamenilor. Unul dintre efectele sale mai puțin cunoscute este bunăstarea mintală pe care o produce prin îmbunătățirea memoriei și reducerea anxietății.

Avocado este originar din America Central și de Sud, în special din țări precum Mexic, Columbia și Venezuela. Cu toate acestea, producția de avocado s-a extins și în alte țări. Gustul său și beneficiile pentru sănătate l-au transformat într-un aliment de bază în dieta oamenilor, fiind consumat în special pe pâine prăjită la micul dejun și în preparate verzi precum salatele. Considerat un veritabil „superaliment”, studiile recente au arătat că un consum zilnic de avocado poate avea efecte semnificative asupra creierului, îmbunătățind memoria, reducând anxietatea și promovând starea generală de bine.

Efectele asupra memoriei

Valorile nutriționale ale avocadoului se disting prin faptul că este în primul rând o sursă bogată de grăsimi sănătoase, în special acizi grași mononesaturați, conform Fundației Spaniole de Nutriție (FEN). Acești acizi grași oferă proprietăți care ajută la funcționarea optimă a creierului. În plus, conținutul său de vitamina E, vitamina K, vitamina C, vitamine din grupul B, magneziu și potasiu contribuie la menținerea sănătății creierului și prevenirea deteriorării cognitive.

În cadrul acestor grăsimi sănătoase, avocado furnizează și acid oleic, care este crucial pentru îmbunătățirea memoriei, deoarece este important pentru crearea și menținerea celulelor cerebrale. Conform unui studiu, s-au evidențiat beneficii cognitive la persoanele care au consumat avocado timp de 12 săptămâni. Una dintre concluziile la care au ajuns cercetătorii este că luteina, pigmentul organic cunoscut și ca carotenoid, prezent în medie în cantitate de 369 micrograme pe avocado, are potențial neurocognitiv.

2. Sursa foto... (fresh-avocado_21027500.jpg)

Sursa foto: https://www.freepik.com/, @rawpixel.com  

Avocado și efectul său asupra reducerii anxietății

Alte studii au evaluat beneficiile avocadoului pentru sănătatea mintală. Nivelurile ridicate de vitamina B6 și magneziu joacă un rol cheie în producția neurotransmițătorilor care reglează starea de spirit, cum ar fi serotonină și dopamină. Acești nutrienți ar putea contribui la reducerea nivelurilor de anxietate în cazul unui consum constant și moderat, promovând astfel un echilibru chimic sănătos în creier.

În plus, proprietățile sale antioxidante și antiinflamatorii sunt capabile să reducă inflamația în creier. În special vitamina E și carotenoidele, menționate anterior, ajută creierul protejând celulele de daunele oxidative. Această protecție nutritivă pe care o obținem prin consumul de avocado ar putea preveni bolile neurodegenerative precum Alzheimerul.

Alte beneficii 

Efectele pozitive ale consumului zilnic de avocado nu se limitează doar la sănătatea mintală. De asemenea, contribuie la sănătatea cardiovasculară, îmbunătățește digestia și ajută la menținerea unei greutăți sănătoase datorită capacității sale de a induce o senzație de sațietate. În plus, avocado este bogat în fibre, ceea ce favorizează sănătatea intestinală și, implicit, starea generală de bine.

Cu toate acestea, trebuie acordată o atenție deosebită consumului zilnic de avocado în cazul în care există probleme renale. Acest lucru ar putea provoca hiperpotasemie, din cauza conținutului de potasiu pe care avocado îl furnizează organismului și pe care rinichii l-ar elimina greu, potrivit 20minutos.es.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel