Ce riști dacă porți șlapi atunci când conduci sau dacă te urci la volan cu mâna în ghips. Răspunsul polițiștilor
Foarte mulți români se întreabă care sunt riscurile atunci când se urcă în șlapi la volan, sau atunci când au mâna în ghips și sunt nevoiți să conducă. Vă prezentăm răspunsul polițiștilor.
Ce riști dacă porți șlapi în timp ce conduci sau dacă ai mâna în ghips? Poți sau nu să pleci în concediu la bulgari, la volanul propriei mașini, dacă ai mai puțin de un an de când ai intrat în posesia permisului de conducere? Impact.ro a reușit să afle răspunsurile la aceste chestiuni delicate, la care uneori nu pot oferi sfaturi potrivite nici măcar șoferii cu foarte multă experiență, chiar din partea reprezentanților Brigăzii Rutiere a Capitalei, conduse în prezent de către comisarul șef de poliție, Mădălina Moșoiu.
Ce riști dacă porți șlapi în timp ce conduci sau dacă ai mâna în ghips
Pe scurt, atunci când căldura toridă de afară, cum a fost cazul de multe ori în această vară, vă face să vă gândiți în ce măsură vă puteți conduce mașina doar în șlapi, pantaloni scurți și tricou sau maieu, să știți că o puteți face!
Există însă și anumite pericole care vă pândesc dacă creați condițiile descrise mai sus.
„Legislația românească din domeniul circulației rutiere nu prevede vreo restricție vestimentară (îmbrăcăminte, încălțăminte) care să fie impusă conducătorului auto. Totuși acesta este obligat ca prin atitudinea și comportamentul său să nu pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic”, se specifică în răspunsul Brigăzii Rutiere la întrebarea respectivă.
Specialiștii Poliției avertizează însă că potrivit articolului 100, aliniatul 1, punctul 10 din OUG nr 195 din 2002, „efectuarea de către conducătorul unui vehicul a unor activități de natură a-i distrage atenția de la conducerea mașinii constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa a doua de sancțiuni”. Polițiștii mai avertizează că în cazul în care șoferul „își lasă liber în timpul conducerii volanul, ghidonul sau manetă de comandă a autovehiculului riscă sancțiuni din clasa 1 a amenzilor”.
Tot polițiștii susțin că cei care au carnet de conducere cu o vechime mai mică de un an le este interzis „să conducă autovehicule care transportă mărfuri sau produse periculoase, să conducă vehicule destinate testării sau celor pentru probe sau să conducă vehicule ce asigură transportul public de persoane, inclusiv în regim de taxi”.
Legislația națională, adaugă sursa citată, nu face însă referiri la conducerea unei mașini pe teritoriul altor state, fiecare șofer fiind sfătuit să respecte legislația țărilor în care intenționează să ajungă. Așadar, înainte de a pleca la drum e bine să te familiarizezi cu pretențiile vecinilor!
Ce precizări fac reprezentanții Brigăzii Rutiere a Capitalei
Până la urmă, ce riști dacă porți șlapi în timp ce conduci sau dacă ai mâna în ghips? Dacă despre partea vestimentară avem un răspuns, în chestiunea condusului în condițiile în care ai mâna în ghips, polițiștii au evitat un răspuns direct.
onform acestora, atât „codul rutier de la noi, cât și legislația internațională prevăd faptul că, pentru a conduce un autovehicul, conducătorul auto trebuie să fie apt din punct de vedere fizic și psihic”. Asta ar putea însemna că la un eventual control de rutină, polițistul respectiv va fi cel care va aprecia dacă poți sau nu să-ți conduci mașina în condiții de siguranță, dacă te afli la volan cu mâna dreaptă sau stângă bandajată.
În ceea ce privește circulația mașinilor avariate pe drumurile publice internaționale, reprezentanții Brigăzii Rutiere a Capitalei atrag atenția că pe plan intern acest lucru e valabil pentru o perioadă de cel mult 30 de zile de la data producerii avariei.
„Autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere și remorcile înmatriculate în România pot trece frontiera de stat pe drumurile publice dacă îndeplinesc condițiile cerute pentru a fi admise în circulația internațională, iar conducătorii lor posedă permis de conducere valabil în condițiile stabilite prin tratatele la care România este parte sau care este eliberat de autoritățile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene ori Spațiului Economic European sau a cărui valabilitate este recunoscută în aceste state pe bază de reciprocitate”, se mai arată în răspunsul ofical primit pe adresa Impact.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News