Data actualizării:
Data publicării:

Ce găsim pe paginile 2,3 și 4 din factura de energie electrică

Autor: Dana Mihai | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash
Foto cu caracter ilustrativ: Unsplash

Ioana Krekan, Manager Activare și Facturare, PPC Energie și PPC Energie Muntenia, ne-a explicat ce găsim pe celelalte pagini din factura de energie electrică.

Mergem și la paginile următoare? Ce alte informații importante pot găsi clienții acolo? 

Pe pagina a doua se regăsesc informații despre adresa locului de consum, nivelul de tensiune, puterea avizata, tipul de ofertă, intervalul de citire a contorului de către operatorul de distribuție și telefonul pentru deranjamente. Ce diferă acum este faptul că în această secțiune nu mai este afișat numele clientului, nr. de contract și consumul anual estimat.

Au fost eliminate de aici informațiile privind intervalul de citire de către OD pentru că informația se regăsește acum chiar pe prima pagină.

În secțiunea Citiri și cantități se vor regăsi informații despre codul Eneltel, POD, perioada facturată, unitatea de măsura, constanta (doar in cazul anumitor clienți cu puteri instalate de înalt nivel), index vechi-index nou, factorul de putere, cantitatea măsurată. Noutatea este că sunt afișate tipul contorului și seria, nivelul de tensiune, corecții, nr. de zile facturate, cantitatea de facturat și consum mediu pe zi.

Elementele facturate sunt grupate în funcție de categorii: energie activă și toate elementele aferente ei, servicii cu valoare adăugată, energie reactivă, total loc de consum. 

Avem și o secțiune nouă tot pe pagina a doua: Soldul la data emiterii facturii. Aici se regăsesc informații despre facturi restante și total sold aferente serviciilor cu valoare adăugată, dar și detalii despre facturile prosumatorilor compensate cantitativ.

Tot aici sunt informații și despre cadrul legislativ în vigoare, inclusiv despre clienții casnici cu preț de serviciu universal, prosumatori, energia reactiva și schemele de sprijin.

Ioana Krekan, PPC Energie și PPC Energie Muntenia, anunț pentru toți clienții casnici privind prețurile

Pagina dedicată modalităților de plată nu a suferit modificări.

Ioana Krekan (PPC): Unde găsiți cele mai importante elemente de pe factura de energie

Nici pagina care cuprinde detalii de contact, mailul unde pot fi adresate neclaritățile, secțiunea de eficiență energetică și cea despre sursele primare de energie și impactul asupra mediului nu a fost modificată. 

În schimb, în cadrul aceleiași secțiuni finale, se pune la dispoziție link-ul de trimitere către aplicația „Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice” și se prezintă informații despre temeiul legal referitor la schimbarea furnizorului. 

În ultimul paragraf, se pune la dispoziție clienților un link care sa-i redirecționeze spre site, unde pot afla mai multe informații utile, cum ar fi activitatea Operatorilor de Distribuție, date despre consumul transmis prin contorul inteligent pe portalurile tuturor Operatorilor de Distribuție, redirecționarea către site ANRE pentru noutăți legislative, informații despre POSF si despre drepturile consumatorilor - ANPC.

Am vorbit până acum de modificările din facturile de energie electrică a clienților din piața liberă. Ce modificări apar însă în cazul facturilor clienților de serviciu universal?

Modificările prezentate anterior sunt valabile și pentru această categorie de clienți. Aș dori să reamintesc că persoanele care nu sunt sigure de tipul de ofertă pe care o au, pot obține informația uitându-se în partea de sus a celei de a doua pagini. Acolo este menționat dacă este piața de serviciu universal sau nu. Este de reținut că toți clienții, indiferent că sunt în regim de serviciu universal sau pe piața liberă, beneficiază de aceleași plafoane de preț, în funcție de tranșele de consum", a explicat Ioana Krekan.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel