Ce faci dacă îți explodează cauciucul în mers. Titi Aur, reguli esențiale: Una este dacă a explodat cauciucul pe faţă, alta e pe spate
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florentina Constantin
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Andrea Piacquadio)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Andrea Piacquadio)
Titi Aur a explicat ce trebuie să facem în cazul în care, în mers, ne explodează un cauciuc, în special dacă se întâmplă pe autostradă, unde viteza de rulaj este mare.

"Probabilitatea să explodeze un cauciuc este din ce în ce mai mică pentru că anvelopele sunt construite din ce în ce mai bine. Dacă, totuși, ajungem în situația asta și anvelopa a epxlodat, trebuie să ştim că mașinile din ziua de astăzi, majoritatea, sunt dotate cu sisteme care ne vor ajuta. Aici mă refer şi la ABS, dar în mod special la ESP, care ne va opri dintr-un eventual derapaj. Nu pot să spun o regulă unică pentru că una este dacă a explodat cauciucul pe faţă, alta e pe spate.

"Este o poveste de control al maşinii în derapaj"

Când pleacă maşina de faţă, trebuie să reduc viteza pentru a aduce greutate pe faţă şi pentru a avea aderență. Însă, dacă sunt pe viraj şi a explodat anvelopa din exteriorul virajului, pe faţă, exact acolo nu am aderență şi, atunci, trebuie să şi contrez puţin din volan. Este o poveste de control al maşinii în derapaj.

Dacă a explodat pe spate, maşina îşi păstrează direcţia. Dacă ajunge să plece în derapaj, intră ESP-ul care ne va opri din derapaj. Şi, dacă totuşi pleacă, trebuie să ştiu să controlez maşina în derapaj, în sensul că nu trebuie să reduc puternic viteza, pentru că voi amplifica derapajul. Trebuie să reduc încetul cu încetul şi să contrez din volan atât cât pleacă maşina de spate. Intrăm, deja, în reguli de control al maşinii în derapaj, nu de pilotaj. Vorbim de control al maşinii într-o situaţie limită.

Trebuie să ştim ce trebuie să facem în aşa fel încât să nu ajungem în situaţia asta: anvelope de bună calitate, bine întreţinute, menţinută presiunea corectă mereu - cât scrie pe maşină, fie la portieră, fie pe capacul de la rezervor, fie în cartea tehnică, pe față , pe spate, în funcţie de încărcătură şi în funcţie de marca acelui cauciuc", a spus Titi Aur, la DCNews TV.

Vezi și: Titi Aur: Nu poţi să mergi cu 50 km/h în România. Aproape imposibil să fii corect

Poliţiştii suedezi, avertizaţi din Academie: În viața de polițist, cel mai periculos lucru pe care îl faceţi este condusul mașinii

Interviul integral, în materialul video de mai jos:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel