Urmărește emisiunea live
Data actualizării:
Data publicării:

Ce faci dacă ai cumpărat un produs expirat din supermarket. Cazul în care poți fi acuzat că minți

Autor: Doinița Manic | Categorie: Stiri
WhatsApp
Ce faci dacă ai cumpărat un produs expirat din supermarket. Cazul în care poți fi acuzat că minți / Foto: Pixabay, de Peggy Chai
Ce faci dacă ai cumpărat un produs expirat din supermarket. Cazul în care poți fi acuzat că minți / Foto: Pixabay, de Peggy Chai

Află în articol ce trebuie dacă ai cumpărat un produs expirat din supermarket și ai observat asta abia când ai ajuns acasă.

Alegeri prezidentiale 2024

Dacă ai cumpărat un produs expirat dintr-un magazin și ai observat acest lucru abia când ai ajuns acasă iată câțiva pași pe care îi poți urma:

1. Păstrează bonul de cumpărături: Asigură-te că ai păstrat bonul de cumpărături, deoarece vei avea nevoie de el pentru a dovedi achiziția și data la care ai cumpărat produsul. Dacă nu ai bonul de cumpărături poți fi acuzat că minți deoarece nu vei putea demonstra că produsul nu a fost cumpărat înainte de data expirării de pe ambalaj.

2. Contactează magazinul: În general, este recomandat să contactezi magazinul înainte de a întreprinde orice altă acțiune. Poți suna sau trimite un e-mail pentru a explica situația și pentru a afla cum poți rezolva problema. Fii politicos și clar în comunicare și explică faptul că ai primit un produs expirat.

3. Solicită returnarea sau schimbul produsului: În funcție de politica de returnare a magazinului, poți solicita returnarea produsului și recuperarea banilor sau schimbul acestuia cu un produs valabil. Dacă magazinul acceptă aceste opțiuni, urmează procedurile specifice indicate de ei.

VEZI ȘI: Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Legea spune clar când trebuie tu să plătești daunele

4. Menționează legislația relevantă: Dacă magazinul refuză să îți rezolve problema, ar putea fi util să menționezi legislația relevantă privind drepturile consumatorului. 

5. Contactează autoritățile competente: Dacă magazinul nu rezolvă problema și crezi că drepturile tale ca și consumator sunt încălcate, poți contacta autoritățile competente în domeniul protecției consumatorului. ANPC vă poate oferi sfaturi și asistență suplimentară pentru a rezolva situația.

Este important să fii calm și să ai răbdare în abordarea acestei situații. Majoritatea magazinelor sunt interesate să mențină relația cu clienții și să ofere un serviciu de calitate, așa că, de obicei, sunt dispuse să găsească o soluție în astfel de cazuri. De multe ori produsele expirate pot rămâne la raft din cauza unor erori umane, dar dacă observi că într-un magazin sunt expuse adesea produse expirate ar trebui să anunți neapărat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

VEZI ȘI: Ce se întâmplă dacă îți iei o sticlă de apă din supermarket și, de sete, o bei înainte de a ajunge la casă pentru a o plăti. Cazul în care nu ai cum să fii acuzat de furt

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel