Ce buget au românii pentru cadourile de Moş Nicolae
Românii care trăiesc în mediul urban au un buget mediu de 300 de lei pentru cadourile de Moş Nicolae, se arată în cel mai recent studiu de piaţă realizat de Mednet Marketing Research Center.
Intenţia de a-i 'răsfăţa' pe cei dragi cu cadouri, chiar dacă sunt de valoare mai mică, este mai ridicată în oraşele mici (93,2%), comparativ cu oraşele mari (peste 100.000 locuitori) unde numai 87,7% dintre aceştia se vor 'alia' cu Moş Nicolae.
Cu toate acestea, chiar şi în cazul oraşelor mari, care au peste 100.000 locuitori, se înregistrează o evoluţie pozitivă, comparativ cu anul trecut, a numărului celor care oferă cadouri. În acest context, dacă în 2014 mai puţin de 80% dintre locuitorii oraşelor mari îşi exprimau intenţia de a cumpăra cadouri de Moş Nicolae, în 2015 febra cumpărăturilor a atins mult mai mulţi, numărul acestora crescând cu aproape 10 procente, relevă studiul.
În ceea ce priveşte cadourile oferite de Moş Nicolae, acestea vor fi multe şi diversificate, însă vedete vor fi dulciurile, peste 70% dintre orăşeni declarând că intenţionează să le cumpere pentru a le oferi celor dragi. În topul preferinţelor de cumpărăturirămân jucăriile, dar şi articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte, cosmeticele/parfumurile şi fructele.
Smartphone și tablete
Potrivit studiului, peste 12% dintre orăşeni intenţionează să ofere cadou de Moş Nicolae un smartphone sau o tabletă. De asemenea, pe lângă alte cadouri, cei mai puţin inspiraţi sau mai ocupaţi vor oferi şi bani. Potrivit aceluiaşi studiu, orăşenii români vor aloca un buget mediu de 306 lei pentru cadouri.
Mai mult, în oraşele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moş Nicolae îşi continuă trendul ascendent şi ajunge la 310 lei, în uşoară creştere comparativ cu cea din anul 2014 (294 lei). Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban (oraşe mici - sub 30.000 locuitori, oraşe mijlocii - 30.000 - 100.000 locuitori, oraşe mari - peste 100.000 locuitori) în perioada 26 noiembrie - 2 decembrie 2015.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta între 18 şi 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de plus/minus 3,46%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News