Data actualizării:
Data publicării:

Cătălin Drulă: Transportul rutier din România, subvenţionat incorect. Aceasta face ca transportul feroviar să fie necompetitiv

Autor: Mihai Ciobanu | Categorie: Stiri
WhatsApp

Cătălin Drulă, ministru al Transporturilor în guvernarea PNL - USR - UDMR a arătat că transportul rutier este "subvenţionat mascat" de către statul român, în detrimetul celui feroviar.

"Eu cred că transportul rutier este subvenţionat incorect mascat, prin taxele care sunt mult mai mici decât în alte ţări din jurul nostru şi care, astfel, fac ca transportul feroviar să fie necompetitiv. Sunt 23 din 27 de state ale Uniunii Europene unde pe transportul rutier se plăteşte pe distanţă, nu pe timp aşa cum se plăteşte în România. Şi aceasta este una dintre reformele agreate cu Comisia Europeană în PNRR.

România este obligată să introducă taxarea traficului greu rutier la distanţă –dacă nu mă înşel, până la sfârşitul anului 2023 – este un jalon în PNRR, deci va trebui să facem asta. De altfel statele din zonă, Bulgaria şi Ungaria, deja au acest sistem şi o dată cu plata de către traficul rutier a costului real care să acopere costurile de construcţie a acelei infrastructuri, de întreţinere şi aşa mai departe, apare un echilibru între modurile de transport şi creşte competitivitatea transportului feroviar.

Bineînţeles, taxarea e doar o parte. Investiţiile în infrastructura feroviară, cu reducerea timpilor de aşteptare, poate cu linii specializate de marfă pe care noi trebuia să le facem. Sunt erori făcute începând de acum 20-25 de ani şi puţină speranţă rămâne că vor fi corectate. Aici depinde şi de factorul politic să-şi ia oameni profesionişti alături pentru că dacă s-ar face cu cap investiţiile, am putea fi în altă parte. (...) Fac un apel la cei care se pricep la domeniu feroviar şi care încă sunt în România să se gândească şi la o reîntoarcere către zona de decizie publică", a declarat, pentru DC News, Cătălin Drulă.

DC News Media Group a organizat, vineri, 10 decembrie, o dezbatere despre infrastructura feroviară din România

TEME DEZBATERE:

ÎN CE CONDIȚII CĂILE FERATE ROMÂNE POT DEVENI O ALTERNATIVĂ DE TRANSPORT

SITUAȚIA CĂILOR FERATE DIN ROMÂNIA: de unde am pornit acum 30 de ani, unde suntem în prezent și unde vrem să fim în 2030

Strategia pentru căile ferate române

Planuri de investiții în derulare

Implicarea autorităților și nevoia unui Pact pentru Transporturi Feroviare 

Conectarea strategiilor naționale la strategiile europene, cum putem beneficia de ajutorul Bruxelles, oportunități în PNRR

Necesarul de finanțare și identificarea surselor de finanțare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel