Data publicării:
Cât i-a venit noul contract la energie electrică lui Ciuvică
Mugur Ciuvică a povestit cât i-a venit oferta pentru noul contract la energie electrică.
"Mi-a venit o factură la energie din ultimele luni, dar a venit cam cu acelaşi preţ dinainte. Sigur sunt probleme mari, dar la mine nu s-a nimerit. Să vedem cu gazul cum va fi, pentru că sunt curios cum se face compensarea în cazul nostru, că ne spunea doamna care se ocupă cu administraţia, să vadă dacă se poate, că noi avem centrală de bloc şi atunci trebuie împărţit pe apartamente.
Dar la curentul electric a venit cam la fel. Dar ne-a venit ofertă de contract, că expiră cel actual peste o lună sau două, iar la kWh care este socotit în mii de feluri, nu e dublu, dar aproape dublu. Adică era undeva la 70 de bani iar în cel nou cam 1,30 lei", a povestit Mugur Ciuvică la DC News, la emisiunea "Miercurea Neagră".
VIDEO:
Citeşte şi: ANRE: Furnizorii de energie sunt obligaţi să dea explicaţii clare consumatorilor cu privire la valoarea facturii
Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie, se arată într-un comunicat al ANRE, remis, miercuri, Agerpres.
"Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real. În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată", spun reprezentanţii ANRE.
ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale; să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis; să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.
Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News