Cât de sigur este metroul după incidentul din stația Timpuri Noi. Declarații oficiale de la Metrorex și AGIFER
Află ce declarații au făcut directorul general al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), Laurențiu Dumitru, și președintele Consiliului de Administrație din cadrul companiei Metrorex, Mihai Barbu, despre incidentul din stația Timpuri Noi.
„Referitor la faptul că s-a întâmplat această chestiune, într-adevăr, este un lucru care nu a mai fost la metrou, este o scăpare, o problemă care trebuie sub nicio formă să nu se mai întâmple, iar noi ne vom ocupa să facem în mod foarte serios această activitate de investigare în urma căreia să identificăm care anume chestiuni au fost valabile în așa fel încât s-a putut produce asta, asta însemnând potențiale defecte tehnice, potențiale erori umane ale unei persoane sau ale mai multor persoane angajate la Metrorex sau chestiuni eventuale de reglementare care într-o anumită situație produc o stare de risc, de pericol. Obiectivul nostru este să prevenim ca așa ceva să reapară și împreună cu autoritatea de siguranță care va analiza raportul nostru și va stabili măsuri în urma recomandărilor de siguranță pe care le vom emite împreună cu colegii de la Metrorex și de la Ministerul Transporturilor. Se vor lua acele măsuri în așa fel încât să nu mai apară o asemenea situație.
(...) Ceea ce vă pot spune referitor la siguranța circulației cu metroul este că metroul este sigur. În situația în care instalațiile funcționează, este absolut imposibil să apară o situație în care două trenuri să se întâlnească față în față”, a declarat directorul general al Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), Laurențiu Dumitru.
Incidentul nu se putea întâmpla în condiții normale de circulație
„Eu vreau să reafirm ceea ce spunea și dl. director de la AGIFER, metroul bucureștean este extrem de sigur. Ceea ce s-a întâmplat aseară, bineînțeles că este un incident neplăcut, nedorit, dar și care nu se putea întâmpla în condiții normale de circulație. (...) Era un sistem de transport tip ”pendulă” și s-a întâmplat acest incident. Eu vreau să îi asigur pe călătorii noștri că siguranța dumnealor este o prioritate permanentă a noastră și facem poate tot ce ne stă în putință ca dumnealor să circule în siguranță cu metroul. Vreau pentru incidentul de aseară și pentru neplăcerile pe care le-am provocat să îmi cer scuze, încă o dată, călătorilor noștri”, a precizat președintele Consiliului de Administrație din cadrul companiei Metrorex, Mihai Barbu.
„Putem ști aproximativ cu ce viteză s-au lipit, să spun așa, cele două trenuri? 5 la oră, 3 la oră?”, a întrebat realizatorul emisiunii ”Drumurile noastre”, Ștefan Etveș.
„O viteză mică, oricum nu vă pot spune, nu vă pot spune viteza, ea sigur va reieși din procesul verbal care va fi încheiat de către AGIFER împreună cu reprezentanții Metrorex. În urma acestui raport noi vom ști dacă este o eroare umană, dacă este o defecțiune tehnică sau ambele și vom lua măsurile în consecință pentru că asemenea lucruri nu trebuie să se întâmple. Așa cum spuneați și dvs., e prima dată când se întâmplă așa ceva la metrou și nu vrem să mai întâmple vreodată”, a mai precizat Mihai Barbu.
Durata raportului de investigare
„Referitor la timpul în care vom finaliza acest raport de investigare, el este de maxim un an de zile, dar noi încercăm să facem toate etapele absolut necesare, conform reglementărilor care înseamnă să completăm raportul cu toate etapele, foarte riguros și cu toate dovezile indubitabile incluse, în așa fel încât ceea ce spunem să fie cât mai corect și mai exact posibil. (...) Nu va dura un an în niciun caz, noi încercăm, este o prioritate pentru noi să parcurgem toate etapele necesare cât mai repede posibil”, a conchis directorul general al AGIFER, în direct la B1 TV.
Reamintim că un tren de metrou a pătruns pe linia deja ocupată de un alt tren la stația Timpuri Noi, rezultând în coliziunea celor două trenuri. În urma acestui incident nu au fost înregistrate victime sau pagube materiale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News