Data publicării:

Cartea de salvare a maşinii, documentul care ar trebui să existe în fiecare autoturism. Ce este, la ce ajută

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Captură pentru un VW Passat B6
Captură pentru un VW Passat B6

Fiecare maşină din circulaţie ar trebui să aibă în torpedou şi "cartea de salvare". 

Cel puţin asta recomanda Uniunea Europeană în 2015. Scopul "cărţii de salvare" este protejarea vieții victimelor rezultate din accidente rutiere prin reducerea duratei operațiunilor de descarcerare, scrie promotor.ro.

Concret, cartea de salvare a maşinii este o coală A4 care conţine o schiţă a maşinii, în funcţie de marcă, model şi an de fabricaţie. Pe hârtie sunt trecute informaţii cu privire la poziţionarea elementelor de siguranţă activă şi pasivă, care pot fi piedici în calea salvatorilor în timpul operaţiunilor de descarcerare. 

Este foarte important ca echipele de descarcerare să cunoască locul unde se găsesc respectivele repere. Ne referim aici la locul unde se găsesc acumulatorul, generatoarele de gaz ale airbag-urilor, rezervorul de combustibil și ranforsările caroseriei. De asemenea, cartea de salvare conține informații vitale legate de punctele adecvate de tăiere a caroseriei.

Cartea de salvare a maşinii poate fi descărcată DE AICI

România, pe primul loc la accidente rutiere mortale în UE

Numărul persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere a scăzut cu 217% în 2020, comparativ cu 2019, cea mai ridicată rată a deceselor în urma accidentelor rutiere fiind în România (85 de decese la un milion de locuitori), arată datele publicate miercuri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Comparativ cu populaţia fiecărui stat membru UE, cea mai scăzută rată a deceselor cauzate în 2020 de accidentele rutiere s-a observat în Suedia (20 de decese la un milion de locuitori), Malta (23), Danemarca (27), Spania (29), Irlanda şi Ţările de Jos (ambele cu 30), iar cea mai ridicată rată s-a înregistrat în România (85 de decese la un milion de locuitori), Letonia (73), Bulgaria (67) şi Polonia (66).

În 2020, numărul total al persoanelor din Uniunea Europeană care au murit în accidente rutiere s-a situat la 18.786, din care 44% erau ocupanţii vehiculelor, 19% pietoni, 16% motociclişti, 10% biciclişti şi 11% alte categorii (inclusiv vehicule utilitare şi vehicule grele de marfă, autobuze şi autocare, mopede şi alter vehicule).

Deşi în ultimii zece ani s-a înregistrat o tendinţă descrescătoare a numărului persoanelor din Uniunea Europeană decedate în accidente rutiere, scăderea semnificativă din 2020 este determinată în mare parte de impactul restricţiilor impuse în timpul pandemiei asupra transportului de pasageri.

În 2020, au fost în total 42 de decese la un milion de locuitori pe ansamblu UE, scrie Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel