Proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov s-a transformat într-o adevărată epopee. De ani şi ani se discută despre acest proiect, sunt avansate termene de licitaţie şi începere a execuţiei, se fac studii şi proiecte dar, din păcate, totul nu rămâne decât pe hârtie, iar românii stau cu orele pe DN1, care, mai în glumă, mai în serios, a fost denumit "cea mai lungă parcare din România", trimitere la coloanele uriaşe de maşini care se formează mai ales de sărbători. Între timp, s-a anunţat că numai fazele de proiectare şi de întocmire a Studiului de Fezabilitate s-ar putea întinde pe circa patru ani.
Senatorul PSD Răzvan Cuc a spus, pentru cititorii DC News, cam când am putea circula pe autostradă dacă lucrurile merg în acelaşi ritm.
"Realmente, dacă s-ar fi ţinut cont de demersurile făcute în perioada 2017-2019, acum se construia la această autostradă. Din păcate, o dată cu venirea USR-ului la conducerea Ministerului Transporturilor, s-a intrat din nou în spirala studiilor de fezabilitate. Vreau să vă spun, ca fost ministru al Transporturilor, că şi mie mi s-a indicat, în 2017, când am lansat Piteşti-Sibiu, Piteşti-Craiova, podul de la Brăila, tot ce se construieşte acum, să refacem Studiile de Fezabilitate - ceea ce se întâmplă pe Ploieşti-Braşov. Dacă aş fi intrat în acea spirală, acum, mulţi dintre cei care se pozează la aceste obiective nu ar mai fi avut la ce să facă poze, pentru că am fi fost tot la etapa de documentaţii, de studii de fezabilitate.
Ştiţi foarte bine că noi am făcut demersuri foarte serioase în 2019 şi eram, ca să spun aşa, în buza semnării contractului pentru execuţie la acel PPP (n.r. - parteneriat public-privat). O să vedeţi că, până la urmă, tot la ideea de PPP se va reveni într-un final, pentru că bani de la buget nu se vor aloca pentru autostrada Ploieşti-Braşov şi nici nu cred că se vor putea accesa fonduri europene.
Dar ce a 'reuşit' să facă ilustra conducere a ministerului în 2021 (n.r. - ministru era Cătălin Drulă, USR) a fost să prelungească, probabil, cu încă 4-5 ani demararea execuţiei, nu finalizarea ei. Deci un termen realist, la ce scenariu se aplică acum este undeva 2030, dacă avem un constructor bun", a spus Răzvan Cuc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Klaus Iohannis, iritat de o întrebare primită de la un jurnalist DC NEWS: Asta să vă spună analiștii, sociologii, părerologii - Video în articol
- Horoscop 23 aprilie 2024. Soarele din Taur se rupe de careul cu Pluto. Daniela Simulescu, previziuni pentru zodii
- Trei infuzii care ajută la curățarea rinichilor în mod natural
- Scenariu de necrezut: Armate de gândaci cyborg controlați de la distanță. Ce spun cercetătorii japonezi
- Firea și Burduja au fost desemnați candidații PSD și PNL pentru București. Cine se retrage
- Calcule electorale pentru Primăria București. Marele pierzător după retragerea lui Cîrstoiu. Chirieac: Va absorbi imediat o bună parte a electoratului său
- PSD - PNL, candidați separați la București: Gabriela Firea și Sebastian Burduja
- BANCUL ZILEI: Lucruri oribile spuse soției...
- Secretul tinereții fără bătrânețe: Vă vine să credeți că bărbatul din imagine are 60 de ani? Ce mănâncă omul care nu vrea să audă de botox
- La mesele festive scăpăm „ca vaca-n cucuruz” și apoi ne întrebăm de ce ne-am îngrășat. Dr. Doru Negru: Păi ați alergat mai mult de Paști?
- Circulăm într-o junglă. Mesajul unui expert auto: Cifrele ne arată că trebuie să știi să te aperi
- Cum te prind criminaliștii doar după scris. Comisar-șef: Activitatea este exclusiv umană