Data publicării:
CAMBRIDGE ANALYTICA. Modul în care funcționează sistemul care a stârnit scandalul. REACȚIA oficială a companiei
Acțiunile Facebook de pe Wall Street s-au prăbușit după ce în presa americană au apărut informații despre scurgerea de informații ale utilizatorilor, ce ar fi fost folosite de firma de analiză de date Cambridge Analytica, pentru influențarea votului alegătorilor în favoarea lui Donald Trump și a votului pentru BREXIT. Publicul din România nu a avut însă acces la modul în care funcționează sistemul de studiu comportamental al acestui program, prezentat chiar de specialiștii de top ai Cambridge Analytica. Iată așadar, o prezentare a predicțiilor pentru 2018 pe care se poate baza acest sistem complex.
CITEȘTE AICI REACȚIA OFICIALĂ A Cambridge Analytica, după ACUZAȚII
Conform unei anchete realizate de New York Times, The Observer și The Guardian, Cambridge Analytica a obţinut acces inadecvat la datele a peste 50 de milioane de utilizatori de Facebook și s-a folosit de ele pentru a dezvolta un soft care să permită influenţarea votului alegătorilor în favoarea lui Donald Trump.
Iată ce spun specialiștii Cambridge Analytica (C.A)
"În cadrul Cambridge Analytica, nu lucrăm doar în prim-planul unor domenii precum analiza datelor, știința comportamentală și marketingul digital; îi dezvoltăm Pentru anul 2018, așteptăm noi schimbări interesante, care vor avea un impact asupra întregului spectru de publicitate - pentru mărci, agenții, comercianți și consumatori.
Am interogat conducerea și gânditorii noștri de vârf pentru a afla ce urmează".
Ce spune Patrick Fagan, psiholog de marketing al Cambridge Analytica
Dincolo de sondaje și focus grupuri. Multe branduri se trezesc până la limitele cercetării tradiționale de piață din două motive: 1) întrebarea explicită a oamenilor despre ce gândesc sau ce ar face (de exemplu într-un sondaj sau un focus grup) uneori poate fi un predictor slab al gândurilor și comportamentelor reale a împărțirii dintre mințile conștiente și cele neconștiente; și 2) sunt din ce în ce mai disponibile noi metode de colectare a datelor neconștiente și colectarea de date comportamentale pasive. Cercetarea de piață caută din ce în ce mai multe metode noi pentru a ajunge sub ceea ce cred că gândesc oamenii.
Tendințele emergente se mișcă în lumina reflectoarelor. Brand-urile caută din ce în ce mai mult mijloace noi și cu adevărat eficiente de înțelegere și 'conducere' a consumatorilor. Biometria și știința de marketing sunt doar câteva exemple care ar putea 'decola' în 2018.
Biometria și tehnologiile asemănătoare pot măsura bataile inimii, mișcările oculare și, în cazul iPhone-ului X, emotiile unei persoane în funcție de expresia lor facială. Împreună, acest tip de date poate fi folosit pentru a măsura răspunsurile emoționale reale la anunțuri, produse, experiențe și așa mai departe.
Gândirea este ideea folosirii comenzilor rapide psihologice pe care mulți oameni le formează în procesul de luare a deciziilor pentru a-și îndruma comportamentul, cum ar fi plasarea țintelor McDonalds pe coșurile lor, pentru a "îndemna" oamenii să-și arunce gunoiul. Acesta a fost deja aplicat în orice, de la politica de sănătate la meniurile restaurantului până la magazinele de bacanie.
Știința de marketing înțelege consumatorii din punct de vedere statistic. Acesta a sugerat că consumatorii sunt, în general, leneși și iraționali și nu le pasă de branduri - și ca atare, cheia creșterii este disponibilitatea (memorabilă și ușor de cumpărat), mai degrabă decât tactica tradițională. Asteptati-va ca brandurile sa se concentreze din ce in ce mai mult pe castigarea mentalitatii si imbunatatirea distributiei in 2018.
În general, brandurile se vor strădui din ce în ce mai mult să înțeleagă inteligent psihologia consumatorilor, emoția și automatizarea.
Publicitatea TV
Publicitatea TV a fost întotdeauna mai mult o soluție de conștientizare și branding de vârf decât o unealtă de vânzări cu pâlnie inferioară. Acest lucru se va schimba în 2018, în condițiile în care noul anunț adițional face televiziunea mai acționabilă ca mecanism de vânzare a produselor.
Îmbunătățirea activării datelor și a televizorului. Este foarte ușor să combini datele cu publicitatea digitală utilizând legăturile stabilite între platformele de gestionare a datelor digitale (DMP) și platformele de cerere (DSP). Nu este atât de ușor de făcut acest lucru cu publicitatea TV. Două companii - Samba TV și Nielsen - au lansat DMP-uri specifice televiziunii în 2017. O altă companie, Lotame, a lansat una spre sfârșitul anului 2016. Cel puțin o altă companie americană va anunța lansarea unui TV DMP în 2018, de publicitate TV bazată pe date.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News