Calificativele la Sport, Muzică și Desen, eliminate din proiectul Legii învățământului preuniversitar
Data publicării:
Autor: Liana Ganea
WhatsApp
foto: Freepik
foto: Freepik
Calificatele la sport, muzică și desen au fost eliminate din proiectul de lege propus de Deca.

În proiectul lui Cîmpeanu, elevii erau notați la disciplinele menționate cu următoarele calificative: „admis” sau „respins.” Această prevedere nu se mai regăsește în proiectul de lege Deca. „La disciplinele care fac parte din ariile curriculare „Arte” și „Educație fizică și sport” și la alte discipline stabilite prin ordin al ministrului educației, se acordă calificative de tip „Admis ”/ „Respins”, cu excepția învățământului vocațional, la care rezultatele evaluării se exprimă prin note de la 1 la 10 pentru profilul corespondent fiecărei arii curriculare.”, conform art. 70 alin. (3) lit. (f) din proiectul Cîmpeanu.

Potrivit Edupedu, în proiectul de lege Deca (art. 93 alin. 3), rezultatele evaluării sunt următoarele:

„a) în învăţământul primar, cu excepţia clasei pregătitoare, pe parcursul căreia nu se acordă note sau calificative, prin calificative: „foarte bine”, „bine”, „suficient” sau „insuficient”;

b) în învăţământul gimnazial, prin note de la 1 la 10;

c) în învăţământul liceal şi în învăţământul postliceal, prin note de la 1 la 10;

d) prin punctaje/coduri specifice, în cazul testelor standardizate aplicate în afara evaluărilor externe prevăzute de lege; e) prin rapoarte anuale de evaluare a dezvoltării fizice, socio-emoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, pentru clasa pregătitoare şi clasa I.”

Reamintim că fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, anunța în luna august că vor fi înlocuite calificativele „admis”/„respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”: „Reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare (…) și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoare” de creșterea mediilor generale, acestea nemailuându-se în calcul.” În luna iunie, ministrul Educației propunea acordarea de calificative „admis/respins” la muzică, desen, educație fizică, în gimnaziu, ca o rezolvare pentru „goana după note”, în cadrul unei conferințe de presă la sediul Ministerului Educației. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel