Data publicării:
Câți bani cere B1 TV pentru promovare electorală în emisiunea lui Turcescu
B1 TV îi taxează pe competitorii electorali în campania pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European cu sume cuprinse între 300 şi 6.000 de euro, în timp ce postul concurent Digi 24 nu percepe tarife în această campanie.
Societatea B1 TV Channel SRL, care deţine licenţa audiovizuală a B1 TV, a informat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) că va difuza emisiuni electorale în campania pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, informează Mediafax.
Astfel, de luni până joi, între orele 21.30 şi 23.00, B1 TV va difuza emisiunea "Sub semnul întrebării", realizată de Robert Turcescu (promovare şi dezbatere electorală). În acelaşi interval, vinerea, B1 va transmite emisiunea "X-Press", cu Sabin Orcan (promovare şi dezbatere electorală).
VEZI ȘI: Conducerea B1 reacționează. Ce îl poate da afară pe Turcescu
B1 TV va difuza şi alte emisiuni de promovare şi dezbatere electorală, respectiv: "Evenimentul zilei", cu Silviu Sergiu, "Talk B1", cu Mihai Duţă, "România, acum", cu Irina Petraru, "Butonul de panică", cu Cătălin Prisăcariu, "Aktualitatea B1", cu Andrei Bădin, şi "Bună seara, România", cu Mădălina Puşcalău.
Tarifele practicate de B1 TV în campania pentru europarlamentare variază între 300 de euro şi 6.000 de euro.
Astfel, un spot electoral de 30 de secunde, prezentat în cadrul programelor de promovare şi dezbatere electorală, va fi taxat de B1 TV cu 300 de euro pe difuzare, în timp ce materialele de campanie realizate de candidaţi (acţiuni de campanie, înregistrări de la conferinţe de presă, mitinguri, întâlniri cu alegătorii etc.), cu durata de maximum 3 minute pe zi (care vor fi difuzate de trei ori pe zi în programele dedicate de promovare de la orele 12.45, 18.45 şi 00.45) vor fi taxate cu 1.000 de euro pe minut.
VEZI ȘI: Ciutacu îi dă peste nas lui Turcescu în războiul audiențelor și îi oferă un "mărțișor nevinovat"
Emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, cu moderator şi resurse de producţie asigurate de B1, dar fără intervenţie editorială din partea televiziunii, vor fi taxate cu 2.000 de euro/ candidat/ oră de program.
Transmisiunile în direct de la mitinguri electorale, conferinţe de presă şi activităţi de campanie vor fi taxate de B1 TV cu 6.000 de euro/ 30 de minute (în Bucureşti - difuzare şi producţie) şi 6.000 de euro şi cheltuieli de deplasare/ 30 de minute (în provincie - difuzare şi producţie).
DIGI 24 promovează pe gratis
Pe de altă parte, potrivit documentelor depuse la CNA, televiziunea de ştiri Digi 24, deţinută de societatea de telecomunicaţii RCS&RDS SA, nu va percepe tarife în campania electorală pentru europarlamentare. De asemenea, staţia centrală şi staţiile locale ale Digi 24 nu vor difuza nici emisiuni de promovare electorală şi nici spoturi electorale.
Digi 24 Bucureşti va difuza mai multe emisiuni de dezbatere destinate campaniei electorale, între care: "Jurnal de seară", cu Cosmin Prelipceanu (de luni până vineri, înte orele 20.00 - 22.00, cu reluare), "24 într-o oră", cu Sanda Nicola (luni - vineri, între orele 23.00 - 24.00, în perioada 5 - 23 mai, cu reluare), "Imparţial", cu Luca Niculescu (duminica, 20.00 - 21.00, cu reluare), şi "Kilometrul 0", cu Elena Vijulie (duminica, între 21.00 - 22.00, cu reluare).
Staţiile locale ale Digi 24, de la Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea şi Timişoara, vor difuza emisiuni de dezbatere electorală în cadrul mai multor programe, în intervalul 19.00 - 19.55, cu reluare în ziua următoare.
Antena 3, România Tv și Realitatea au anunțat că vor difuza spoturi electorale, dar nu au precizat dacă percep taxe sau nu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News