Bullying-ul ia amploare. Psihologul Radu Leca: De ce anume se râde în școlile din România în clasele V-XII
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
În contextul în care bullying-ul nu pare să se diminueze în școlile din România, psihologul Radu Leca a prezentat factorii care favorizează dezvoltarea acestui fenomen.

Nici nu a început bine noul an școlar, că au și început să apară primele relatări ale fenomenului de bullying. Astfel, în ciuda campaniilor derulate de polițiști pentru a preveni astfel de agresiuni, un episod de acest gen a avut loc într-un parc din orașul Râșnov, aflat chiar în fața Școlii Gimnaziale nr. 3. Două fetițe, care pare că nu au mai mult de 12 ani, s-au luat de păr și la trântă după o discuție mai aprinsă. Una dintre fete părea extrem de calmă în timp ce cealaltă tot repeta că nu îi este frică de ea. La un moment dat, prima dintre eleve a tras-o de păr pe cea de-a doua, iar „meciul” a început în forță.

Ele au avut și spectatori, probabil din rândul colegilor, care au asistat pasivi la incident, amuzându-se chiar copios de ceea ce se întâmplă (citește mai mult AICI).

CITEȘTE ȘI    -    EXCLUSIV  O nouă formă de bullying în școlile din România. Radu Leca: Copiii sunt sunați la diferite ore

În acest context, psihologul Radu Leca a explicat care sunt principalii factori favorizanți ai apariției fenomenului de bullying în școlile din România:

„În ceea ce privește defectele fizice de care se râde în școlile din România în clasele V-XII, iată care sunt cele mai comune dintre acestea:

1. Înălțimea. Se râde de copilul prea mic de înălțime sau mult prea înalt.

2. Greutatea. Se râde de faptul că este mult prea slab sau, din cauze genetice sau hormonale, copilul este supraponderal.

3. Elemente care au legătură cu buza de iepure, un defect, din păcate, care nu poate fi soluționat decât după vârsta de 16 ani.

4. Dimensiunea nasului, a buzelor, a ochilor sau a degetelor și alte lucruri care sunt considerate a fi defecte fizice, ele nefiind în fapt defecte fizice.

5. Elemente psiho-emoționale de care se râde cu frecvență, respectiv:

    - timiditatea

    - imposibilitatea de a discuta ori de a vorbi în public

    - rușinea în raport cu profesorul

6. Față de tot ceea ce înseamnă diferență academică pe parte de socializare sau pe parte de aspect, respectiv haine, accesorii (penare, căciuli, încălțăminte, ghiozdane), lucruri față de care există diferențe de valoare, copiii populari și unii extrem de răuvoitori râd de copiii slabi sau care poziționați modest din punct de vedere social“, a spus, pentru DC News, psihologul Radu Leca.

VEZI ȘI    -    EXCLUSIV  Evitate și cu prea puține posibilități de dezvoltare - așa sunt văzute satele din România. Cîmpeanu vine cu soluții / video

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel