Bucureşti. Culoar unic pentru liniile de tramvai 1 şi 10
Noi măsuri de fluidizare a traficului în Capitală - culoar unic pentru liniile de tramvai 1 și 10.
În scopul eficientizării transportului public de călători, precum şi pentru fluidizarea traficului rutier, Primăria Capitalei dă undă verde lucrărilor de delimitare a liniilor de tramvai 1 și 10. Prin soluția propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru aceste trasee, se va obține o viteză sporită de exploatare și o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră și sens.
Astfel, Regia Autonomă de Transport București (RATB) va începe, în prima decadă a lunii iulie, lucrările de separare prin montarea de garduri, stâlpișori sau borduri între calea de rulare a tramvaielor și carosabil. În aceste zile se derulează formalitățile pentru preluarea amplasamentului, urmând ca RATB să înceapă lucrările până la data de 10 iulie a.c.
Lungimea traseului celor două linii de pe inelul central al orașului care urmează a fi delimitate este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecție, iar circa 2 km va fi delimitat cu stâlpi flexibili. Costul total al investiției este de 6.281.261 lei (TVA inclus).
RATB va realiza lucrările în regie proprie pentru două dintre cele patru tronsoane ale traseului
RATB va realiza lucrările în regie proprie pentru două dintre cele patru tronsoane ale traseului, în lungime totală de 8,16 km, din care circa 2 km – stâlpișori. Pentru restul traseului, lucrările vor fi realizate de S.C. Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București S.A.
Traseul liniilor 1 și 10 asigură preluarea călătorilor din sudul orașului (la terminalul Romprim) și transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Str. Viilor, str. Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Șos. Ștefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, Zona Dristor - Mihai Bravu, Calea Văcărești.
Aceasta solutie s-a dovedit foarte eficienta in cazul liniei 21, acest traseu oferind, in prezent, posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Șos. Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. Totodată, redistribuirea vehiculelor RATB creează efecte benefice pentru traficul general al orașului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News