Britanicii săraci au ajuns să meargă la McDonald’s ca să se încălzească și să se spele
Data publicării:
Autor: Elena Didila
WhatsApp
Foto Ilustrativ/Pixabay
Foto Ilustrativ/Pixabay
Părinții disperați folosesc magazinele de tip fast-food ca bucătărie, baie și sufragerie.

Familiile britanice sărace care se luptă să facă față facturilor la energie caută adăpost în McDonald's. O organizație caritabilă a afirmat că părinții și copiii sunt nevoiți să își petreacă serile în restaurantele fast-food, bazându-se pe facilitățile ca bucătărie, baie și sufragerie de urgență.

„Oamenii le cumpără copiilor câte un Happy Meal pentru câteva lire și îi țin la căldură, înăuntru. Apoi se spală pe mâini și pe dinți la chiuvete și se uită ore întregi la televizor, beneficiind de wi-fi gratuit”, spune Matthew Cole, potrivit The Guardian.

Cole este președintele administratorilor Fundației Fuel Bank, un organism care încearcă să ajute familiile cu facturile, în prezent în plină creștere pe fondul inflației. Realitățile vieții celor aflați în dificultate financiară sunt dure. Există părinți care își duc copiii la centrele de agrement doar pentru a folosi dușurile, fără să înoate.  

Cole a fost inițial responsabil de clienții vulnerabili ai furnizorului de energie Npower. Potrivit lui Cole multe dintre cele 4,5 milioane de gospodării care folosesc contoare cu plată în avans se „autodeconectează” stând la frig și în întuneric.

 

 

Fundația Fuel Bank este acum independentă, finanțată printr-un amestec de granturi, sponsorizări și fonduri publice. Nu are propriile sale sedii,  dar colaborează cu furnizori existenți de la băncile de alimnte și sprijin comunitar, cum ar fi Trussell Trust și Citizens Advice.

Fundația Fuel Bank a ajutat peste 500.000 de oameni

După ce le evaluează nevoile, oamenilor li se oferă, de obicei, fonduri electronice pentru a acoperi șapte până la 10 zile de aprovizionare cu energie. Aceștia primesc, de asemenea, ajutor pentru a discuta cu furnizorul de energie și pentru a solicita alte forme de sprijin de la stat.

De asemenea, fundația a înregistrat o creștere de 74% a cererilor de informații față de anul trecut, în primele trei luni ale anului 2022.

Jo Gilbert, de la grupul de consultanță privind facturile de utilități Cubes, spune că gospodăriile care se confruntă cu probleme trebuie să ceară furnizorilor să nu-i pună în procesul „Dunning”, care aduce recuperatori de datorii. 

„Dacă acum abia reușești să plătești pentru energia pe care o consumi, nu are rost să creezi un plan de rambursare a datoriilor, pentru că oricum nu vei reuși să plătești”, spune Gilbert, o mamă singură care a scăpat după ce a scăpat de o relație abuzivă în anii 1990.

În Marea Britanie, furnizorii de energie pun la dispoziția consumatorilor contoare cu plată anticipată pentru a oferi oamenilor putere suplimentară, în caz de nevoie. Dar Gilbert avertizează: „În realitate, am depășit cu mult utilizarea trucurilor de economisire a energiei acasă pentru a limita în mod semnificativ facturile. Oamenii au nevoie de ajutor guvernamental acum.”

Citizens Advice spune că datoria medie la energie se ridică acum la 1.450 de lire sterline, în creștere față de 1.330 de lire sterline, în 2020.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel