Data actualizării:
Data publicării:

Mare brand de cosmetice, evaluări false pe site-ul Sephora, la indicația fondatoarei. Cum a influențat cumpărătorii

Autor: RMC | Categorie: Economie
WhatsApp

Pe site-urile Sephora, fondatoarea unui brand și-a pus angajații să dea evaluări pozitive, pentru a spori vânzările. 

Comisia de Comerț Federală a SUA a mustrat-o pe Sunday Riley, fondatoarea brandului de skincare cu același nume, pentru că a impus angajaților să scrie evaluări bune ale produselor sale, pe site-urile Sephora în scopul de a îmbunătății vânzările.

În urma unui pont primit de Comisia de Comerț Federală a SUA, aceasta a făcut o investigație asupra societății Sunday Riley, bazate în Texas și a demonstrat că fondatoarea acesteia, împreună cu alți directori ai companiei au trimis evaluări false pe site-urile Sephora. Societatea, înființată acum 10 ani, produce produse de lux de îngrijire a pielii, care sunt comercializate inclusiv în România. Din rândul vedetelor care promovează acest brand fac parte și Victoria Beckham și modelul britanic Jourdan Dunn.

Deși Comisia a găsit-o responsabilă pe Sunday Riley pentru două încălcări ale Legii privind Comerțul Federal, a decis să încheie o înțelegere cu aceasta și nu a amendat-o. Ca parte din înțelegere, fondatoarea și compania sa nu mai pot posta evaluări false referitoare la produsele sale.

Din investigație reiese că Sunday Riley a observat că Sephora înlătura comentariile provenite de la aceeași adresă de IP. În acest sens, ea și-a direcționat angajații și în special directorii să-și creeze identități virtuale false pentru a ascunde adresa de IP a companiei. Riley a scris angajaților pentru a îi învăța cum să creeze identități false, să lase întotdeauna „cinci stele" la evaluarea produselor sale și să apese butonul „dislike" pentru orice comentarii negative, pentru ca Sephora să scoată acele comentarii „Dacă vedeți o evaluare negative - apăsați DISLIKE. După sunt suficiente dislike, va fi scoasă. Acest lucru se traduce direct prin vânzări!!".

Înțelegerea oferită companiei, prin care nu s-au impus sancțiuni economice sau de altă natură, ci doar i s-a cerut fondatoarei și companiei să nu mai trimită evaluări false a fost aspru criticată de investigatorii cazului, care au susținut că o astfel de înțelegere este mult prea permisivă și poate transmite competitorilor brandului un mesaj greșit: „Firmele mincinoase pot ajunge la concluzia că a posta evaluări false este o strategie viabilă, având în vedere consecințele propuse în acest caz. Firmele oneste, care sunt cele mai mari victime ale acestei fraude, se pot întreba ce pierd dacă respectă legea. Consumatorii pot să-și piardă încrederea în evaluările propuse pe site".

Comisia de Comerț Federală a spus că va accepta comentarii din partea publicului timp de 30 de zile înainte de finalizarea înțelegerii cu societatea Sunday Riley. Menționăm că acest brand este pe piață și în România prin intermediul lanțului de magazine Sephora, iar produsele acestora sunt comercializate și online.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel