Enel SpA, cea mai mare companie de utilităţi din Italia, discută inclusiv cu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), în încercarea de a beneficia de pe urma boom-ului autovehiculelor electrice prin intermediul tehnologiilor sale de reîncărcare.
”Acum analizăm diverse opţiuni cu alţi producători auto”, a declarat pentru Reuters şeful diviziei e-Mobilitate a Enel, Alberto Piglia.
[citeste si]
Acesta a adăugat: ”Am discutat cu şeful departamentului de inovaţie de la Fiat şi dacă lucrurile progresează vom discuta şi mai mult”. Companiile europene de utilităţi concurează pe segmentul reţelelor de reîncărcare pentru vehicule electrice, care se dezvoltă rapid, pe fondul renunţării la motoarele convenţionale.
Enel şi firma de consultanţă Ambrosetti estimează că vehiculele electrice vor reprezenta peste 50% din vânzările la nivel global până în 2040.
Italia, nouă STRATEGIE
Noua strategie energetică a Guvernului italian, prezentată în noiembrie, prevede reducerea emisiilor poluante, dar lasă la latitudinea pieţei să stabilească ce tehnologie va fi folosită.
”Trebuie să dăm cumpărătorilor de maşini şansa de a avea infrastructura de reîncărcare instalată în locuinţele şi în garajele lor atunci când cumpără vehiculul”, a explicat Piglia, adăugând că ”Italia este la început, dar ne uităm cu atenţie şi la pieţele din Spania şi din America Latină”.
Compania va aloca în Italia până la 300 de milioane de euro pentru a instala până la 14.000 de instalaţii de reîncărcare pentru autovehiculele electrice până în 2022.
Ținta până-n 2020
Enel se aşteaptă că Italia va avea peste 115.000 vehicule electrice până în 2020, de la aproximativ 9.000 în prezent.
În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- SUA încetează furnizarea de rachete Patriot către Ucraina: Spania și Japonia intervin
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Florin Piersic a fost operat de urgență. Medicii i-au descoperit o infecție la genunchi
- Programul Casa Verde Fotovoltaice, deblocat. Laurențiu Neculaescu (AFM): Documentul care e obligatoriu la decontare / video
- Ce este „Slow living”-ul și cum poate redefini calitatea vieții în era modernă
- Rabla Clasic și Rabla Plus. Neculaescu (AFM): Banii pentru mașini clasice, în scădere / Cât primești dacă îți cumperi o mașină electrică
- Traian Băsescu - Marian Vanghelie, ceartă în direct! ”Vedeți ce spuneți că eu am înregistrări”/ ”O să iasă la lumină”. Fostul președinte a închis telefonul
- Firmele chineze se retrag "în subteran" în privința plăților către Rusia. Băncile nu mai au încredere - Reuters
- Când vor scădea prețurile locuințelor din România și marea modificare din Noua Casă. Nancu (FNGCIMM) vine cu o veste excelentă