Boeing, dat în judecată de rudele victimelor, în urma prăbușirii cursei Ethiopian Airlines
Data publicării:
Autor: Eduard Pascu
WhatsApp
Boeing
Boeing
Compania Boeing a fost chemată în instanță de rudele victimelor decedate în urma celor două accidente aviatice în care a fost implicat modelul 737 MAX 8. De asemenea anchetatorii au stabilit că între cele două există similitudini, piloții ambelor curse semnalând probleme cu menținerea aparatului în zbor, acesta fiind împins de soft, cu botul în jos, transmite The Guardian . 

Anchetatorii cred că sistemul controversat al lui Boeing împotriva ascensiunii bruște s-a activat înainte ca avionul Ethiopian Airlines ET302 să se prăbușească, ucigând toți cei 157 de persoane aflate la bord, potrivit rapoartelor unui briefing la nivel înalt privind siguranța cu autoritățile de reglementare din SUA.

Constatările aparente, raportate în Wall Street Journal, ar fi cea mai puternică indicație că aceeași problemă cu software-ul ar fi putut contribui și la accidentul zborului 610 al Lion Air, care a ucis 189 de persoane, în Indonezia, în octombrie.

Anchetatorii din cazul Lion Air au subliniat modul în care piloții s-au luptat pentru a menține planul îndreptat în sus, deoarece sistemul a forțat în mod automat nasul în jos.

Oficialii Etiopian Airlines și ministrul transporturilor din Etiopia au declarat deja că avionul lor 737 MAX 8 pare să zboare într-un model similar cu avionul Lion Air, ambele afișând altitudine neregulată în timpul scurt petrecut în aer după decolare. Asta înseamnă că piloții deși au încercat să intervină în redresarea aeronavei acest lucru le-a fost interzis de un soft.

Un raport preliminar privind accidentul din Ethiopia ar putea fi dat publicității în câteva zile. Oficialii americani de la Administrația Federală a Aviației (FAA) au fost informați cu privire la conținutul dispozitivelor de înregistrare din cutia neagră, care sunt analizate la Paris de către anchetatorii francezi de aviație.

Procese deschise pe bandă rulantă

Boeing se confruntă, de asemenea, cu procese deschise de rudelor celor care au murit, imediat după decolarea din Addis Abeba. Familia lui Jackson Musoni, un cetățean din Rwanda, a depus la Chicago ceea ce părea a fi primul proces legat de accident. Se afirmă că Boeing a conceput softul pentru sistemul de control al zborului automat și nu a avertizat publicul, companiile aeriene și piloții de anumite disfuncționalități ale senzorilor.

Boeing a spus că nu poate comenta acest proces. De asemenea deja rudele din accidentul Lion Air au depus cereri de chemare în judecată.

Este de așteptat ca mai multe acțiuni legale să urmeze, iar rudele să ia în considerare o acțiune colectivă.

Antonis Mavropoulos, care a ratat zborul, a spus: "Știu că mulți dintre ei sunt în contact cu avocații. Cred că majoritatea vor dori să ia și mai mult acest lucru ".

Inginerul grec, care a fost întors la poarta de plecare la două minute după ce a fost închis, se află acum în fruntea unei campanii pentru a descoperi de ce avionul s-a prăbușit. El a spus că este vital ca și autoritățile europene să fie implicate în anchetă.

"Aceasta ar trebui să fie un punct de cotitură pentru industria aviatică", a spus Mavropoulos. "Parlamentul European trebuie, de asemenea, să joace un rol. Totul indică deficiențe de siguranță fatale și problema situată cu Boeing, dereglementarea industriei și modul în care 737 Max a fost aprobat de FAA ".

Deficiențe ignorate

Departamentul de Justiție al SUA investighează procesul de dezvoltare al lui Boeing, în timp ce guvernul trebuie să revizuiască modul în care FAA certifică noi aeronave, întrebările fiind adresate cu privire la întinderea autocertificării de către producători.

Se pare ca autoritatile de reglementare din SUA si Europa au fost conștienți, cu cel puțin doi ani înainte de primul accident de 737 Max, că metoda de control al unghiului de atac ar putea să nu funcționeze în anumite condiții.

Potrivit agenției Reuters, documentele Agenției Europene de Siguranță a Aviației din 2016 au certificat avionul ca fiind sigur, în parte, pentru că instruirea ar explica clar piloților situațiile "neobișnuite" în care ar avea nevoie de o intervenție a piloților pentru a regla unghiul de atac. Dar aceste situații nu au fost enumerate în manualul de zbor utilizat de American Airlines, a spus Reuters.

Vezi și: Compania aeriană Garuda Indonezia a anulat o comandă pentru avioanele Boieng

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel