Bode: Va trebui să implementăm de urgenţă managementul profesionist pe OUG 109
Managementul profesionist pe Ordonanţa 109 va trebui de urgenţă implementat în companiile aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor, iar în cazul TAROM, pentru a-i da un mandat foarte clar să salveze compania de la faliment, a declarat, miercuri, ministrul desemnat al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, după audierile din comisiile de specialitate ale Parlamentului
'Nu este posibil să nu ai manager profesionist la o companie cum este compania TAROM şi propui pe o doamnă dacă ţi-o recomandă doamna Dăncilă că îţi mai rezolvă bilete pe la Bruxelles sau să propui un pilot de ATR pentru că vrei să cumperi câteva ATR-uri. Este inadmisibil! Eu niciodată nu o să mă amestec brutal, în asemenea hal să te implici în politica unor companii care au consiliu de administraţie, manageri... !!! Va trebui să implementăm de urgenţă, de urgenţă, managementul profesionist pe OUG 109 pentru a-i da un mandat - şi apropo de TAROM - a-i da un mandat foarte clar să salveze de la faliment compania', a afirmat Lucian Bode.
El a reiterat faptul că va trebui făcută de urgenţă o analiză a contractelor încheiate la nivelul companiei şi a dat asigurări că aspectele privind organigrama TAROM, care este un fel de arbore genealogic, vor înceta. 'Ar trebui de urgenţă să facem o analiză pe tot ce înseamnă contracte păguboase (la TAROM - n. r.), au acele contracte de leasing, se pregătesc să achiziţioneze ATR-uri. Doamna Mezei (fostul director general Mădălina Mezei - n. r.) înţeleg că a zburat de capul ei la Seattle să schimbe Boeing cu Airbus. Deci, este noaptea minţii ce s-a întâmplat în această companie.
Spunea un coleg, şi regret să îi dau dreptate, spunea despre gradul de rudenie din această companie. Cu tot respectul pentru cei care-şi fac treaba profesionist, pentru respectul de care se bucură piloţii TAROM şi nu numai, organigrama TAROM a ajuns un fel de arbore genealogic. Şi este adevărat. Acest lucru în guvernarea PNL va înceta. Vom face o analiză exactă pe tot ce înseamnă contracte, parteneriate păguboase, vedem de unde vin pierderile - parcă în ultima analiză aveam 43 de milioane de euro pierderi. Au consumat tot acel buffer, acel profit pe care l-au avut în 2007, iar astăzi înregistrează pierderi de 43 de milioane de euro', a afirmat Bode.
Întrebat când vor fi cunoscute primele rezultate ale acestor analize, Bode a răspuns: 'În acest an, pentru că pe de o parte avem posibilitatea să facem o analiză internă şi, sigur, respectând procedurile de achiziţii, vom contracta un audit extern pentru toate ministerele şi pentru toate companiile din subordine'. 'Stă în puterea ministrului prin instrumentele pe care le are la îndemână, corpul de control şi toate celelalte departamente să facă o analiză imediat ce ajunge la minister. Eu îmi propun ca în acest an să avem o oglindă, fie ea şi din interior, cu tot ceea ce s-a întâmplat în acest minister. Nu putem să aşteptăm luni de zile, pentru că CFR Marfă este în buza prăpastiei, TAROM se îndreaptă spre faliment, avem infringement pe netranspunerea Pachetului 4 Feroviar Siguranţă şi interoperabilitate, mai avem un infringement pe aerian, deci decizii trebuie să luăm urgent', a susţinut ministrul desemnat. De asemenea, o decizie urgentă va trebui luată şi în privinţa companiei CFR Marfă.
'CFR Marfă este într-o situaţie foarte, foarte dificilă. Avem risc de infringement, avem în noiembrie termen. Din păcate, nu s-a răspuns în termen la solicitările Comisiei (Europene - n. r.). Avem 373 milioane de euro consideraţi ajutor de stat de către Comisia Europeană prin ştergerea datoriilor în momentul privatizării. Va trebui recuperat. Este într-o situaţie grea. Va trebui să luăm o decizie urgentă în ceea ce priveşte această companie strategică cu peste 6.000 de angajaţi', a arătat Bode, în cadrul audierilor, informează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News