Data actualizării:
Data publicării:

BLACK FRIDAY 2015. Cum ar putea să te păcălească magazinele

Autor: Cristina Alexandrescu | Categorie: Economie
WhatsApp
Black Friday shopping
Black Friday shopping

BLACK FRIDAY 2015. Black Friday este ziua cu cele mai importante reduceri din an dar, însă clienții pot fi păcăliți ușor de magazine.

Din dorința de a cumpăra ceva mai ieftin, oamenii pot cădea ușor în plasa magazinelor. Iată câteva dintre trucurile la ca care pot recurge magazinele de Black Friday:

Creșterea prețurilor înainte de de Black Friday

Anul acesta, dar și în anii trecuți, au apărut imagini pe internet care demonstrau că prețul unui produs era și cu până la 100% mai mare decât înainte de Black Friday.

Astfel cu tot cu reduceri, clineții plăteau mai mult decât dacă ar fi cumpărat produsul înainte de Black Friday.

Reduceri mai mici la produse mai scumpe

Magazinele de electronice obișnuiesc să acorde reduceri mai mari la produse mai ieftine. Așadar, daca valoarea produsului preferat depășește 2000 de lei, nu vă așteptați să-l cumpărați cu câteva sute de lei.

Oferirea de vauchere

La unele categorii de produse, în loc de reducere puteți primi vouchere. Acele vouchere le puteți folosi doar în magazinlul respectiv, În acest fel, magazinele nu vă oferă reducere, ci posibilitatea de a cumpăra doua produse de la acelaș preț. De obicei, valoare voucherelor nu depășește căteva sunte de lei.

Black Friday fals

În fiecare an, rețelele de socializare sunt pline de mărturii ale oamenilor care au fost pacaliti de Black Friday. Unele magazine s-ar putea folosi de această zi doar pentru a atrage clienți mai mulți, fără să facă în realitatea vreo reducere. Cei mai mulți clienții nu urmăresc prețurile înainte și presupun automat că plătesc mai puțin.

"Repetenți" la matematică. Ce se întâmplă cu produsele de la raftutri

Anul trecut, în timpul controalelor efectuate de CJPC în această perioadă, cele mai frecvente abateri au fost următoarele: la unele raioane era afișat faptul că este o reducere de 30%, însă pe eticheta produselor nu era afișat prețul rezultat după reducere, iar reducerea era efectuată doar în urma scanării produsului la casă, "trebuie să ai un calculator în buzunar ca să vezi care e prețul după reducere", spune comisarul șef-adjunct al CJPC Cluj. Alteori, erau afișate doar procentajele reducerilor, 50%, 70%, fără a fi specificată categoria de produse care intră în promoție.

Un alt "truc" frecvent întâlnit este acela de a afișa un preț la raft, iar la casă, în urma scanării produsului, prețul să fie mai mare. Cea mai gravă abatere constatată a fost însă, nerespectarea Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii, în sensul că, în urma unui calcul, reieșea faptul că prețul ce era afișat drept "cu reducere", nu corespundea cu procentajul cu care se pretindea că s-a efectuat reducerea, mai spune comisarul șef-adjunct Varga.

TVA-ul ascuns

Unele magazine ar putea afișa prețul fără TVA, iar după ce îl cumpărați veți observa că trebuie să plătți și TVA-ul.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel