În noaptea de 12 decembrie 2013, o ştire neaşteptată i-a luat prin surprindere pe cei care accesau iTunes Store. Magazinul digital al companiei Apple anunţa lansarea celui de-al cincilea album solo al lui Beyoncé.
A fost o surpriză totală pentru industria discografică şi pentru fanii ei întrucât, contrar cutumei, lansarea nu a fost precedată de acţiuni de promovare şi niciun extras de pe disc nu fusese difuzat anterior la posturile de radio sau pe reţelele de socializare. Albumul includea 14 piese şi 17 videoclipuri. Spre deosebire de majoritatea albumelor promovate pe internet, melodiile de pe discul purtând doar numele solistei, "Beyoncé", nu se puteau achiziţiona separat, fiind posibilă doar cumpărarea întregului album. În prima săptămână după lansare, acesta s-a putut cumpăra doar din magazinele Apple.
Lucrul cel mai surprinzător este că nu a existat nicio scurgere de informaţie, toţi cei implicaţi în proiect fiind capabili să menţină secretul. Aceştia au fost Parkwood Entertainment, compania care gestionează producţia muzicală a lui Beyoncé, casa de discuri a artistei, Columbia Records, şi cei trei giganţi ai tehnologiei şi reţelelor de socializare, care s-au coordonat pentru această uriaşă surpriză: Apple, Facebook şi Instagram. "Surprise!" a fost mesajul primit la miezul nopţi de utilizatorii reţelei Instagram.
Acest pariu riscant s-a transformat în aur
Ştirea a incendiat internetul şi industria discografică, iar albumul s-a vândut în 600.000 de exemplare în primele trei zile, depăşind un milion de copii în mai puţin de o săptămână. A fost al cincilea album al solistei şi al 5-lea clasat "number 1" pe lista Billboard din SUA, iar Beyoncé prima femeie care a reuşit această performanţă.
Citește și: Beyonce, accident vestimentar la un concert - VIDEO
Lansarea a fost "o bombă" pentru cariera lui Beyoncé, potrivit lui Rob Sheffield, de la "The Rolling Stone". Acest fenomen va fi studiat acum la Harvard, unde va fi analizată această strategie atât de bine pusă la punct. Cazul a fost propus de profesoara Antia Elberse, care susţine cursuri de marketing strategic în industriile de creaţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva