Data publicării:

Bani la magazin pentru fiecare sticlă de plastic. "Garanția" intră în vigoare în câteva luni

Autor: Dan Carp | Categorie: Stiri
WhatsApp
foto: Freepik
foto: Freepik
Sistemul garanţie-returnare devine funcţional în ţara noastră de la sfârşitul lunii noiembrie, anunţă ministrul mediului, Mircea Fechet.   

Românii vor putea înapoia magazinelor sticle, PET-uri şi doze de aluminiu, iar magazinul va plăti garanţia cu bani pe loc sau sub formă de vouchere, în cazul aparatelor de colectare automată. Ministrul Mediului a explicat şi cum va funcţiona sistemul în cazul comercianţilor.

"Compania care va administra sistemul va fi obligată ca la un interval de timp suficient de mic cât să nu pună în vreun pericol magazinul în ceea ce priveşte depozitarea acestor materiale să preia cantităţile de deşeuri şi nu doar să le preia, dar să şi plătească magazinului acea taxă denumită 'handling fee', cu alte cuvinte, fiecare magazin va fi plătit pentru fiecare doză de aluminiu, pentru fiecare PET sau pentru fiecare sticlă pe care o va manipula şi o va gestiona," a spus Fechet. 

România reciclează 12% din deșeuri

 

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a declarat, vineri, la Constanţa, că totalul cantităţilor de deşeuri colectate selectiv şi reciclate în România, de 12 - 14%, este extrem de modest pentru un stat membru al Uniunii Europene.

Prezent la Conferinţa Regională "Reciclăm în România", Fechet a spus că printr-o amplă campanie de informare şi educare, derulată de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor la nivel naţional, se urmăreşte responsabilizarea populaţiei cu privire la colectarea separată a deşeurilor.

"'Reciclăm în România' este o campanie de conştientizare, prima de altfel de această natură, finanţată şi derulată de către Ministerul Mediului pentru că, dincolo de foarte multe neajunsuri care ne-au condus spre această nefericită cifră, de care nu scăpăm de ani de zile, 12%, 13%, 14% cantităţi de deşeuri colectate selectiv şi reciclate, sume extrem de modeste pentru o ţară membră a Uniunii Europene, însă, pe lângă multe probleme pe care putem să le gestionăm, problema comunicării cu cetăţenii ne-a ieşit în evidenţă în studiile sociologice pe care le-am făcut şi mare parte a cetăţenilor spun că ar face un efort suplimentar dacă ar fi bine instruiţi. Cu alte cuvinte, nu doar primarul trebuie să pună la dispoziţie un serviciu de colectare selectivă adecvat, nu doar salubristul are sarcina de a colecta pe fracţii, de a colecta la timp şi de a avea un tarif rezonabil, nu doar Ministerul Mediului şi Garda de Mediu pricepută de altfel în a amenda, însă şi cetăţenii trebuie să înţeleagă în primul rând ce au de făcut şi trebuie să se conformeze. (...) Vom testa din punct de vedere sociologic eficienţa campaniei noastre, avem studii care ne prezintă situaţia de la care pornim şi o să avem studii care ne vor prezenta situaţia la care vom ajunge după ce terminăm toată această campanie", a afirmat ministrul Mediului, la deschiderea conferinţei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel