Banciu schimbă foaia: Vreau să facem o emisiune cuminte
Radu Banciu a comentat o ierarhie care arată că tinerii din România cheltuie de 17 ori mai mulți bani pe băutură decât pentru cultură.
„Vreau să facem o emisiune cuminte în această seară. Cuminte de tot. O să începem cu tinerii noștri, care au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, deci tineretul nostru bovin, cei care reprezintă națiunea în deceniile următoare și care investesc, conform unui studiu, de 17 ori mai mulți bani în băutură decât în cultură.
Berea, așadar, în fața pixului. Patru lei alocă un tânăr lunar pentru cultură și 70 lei pentru băutură. În România, berea este, totuși, băutura alcoolică cea mai consumată. O treime dintre băutori se opresc la bere. În ultimii cinci ani, piața băuturilor spirtoase a ajuns, totuși, la 700 milioane euro. S-a progresat și în acest domeniu.
România ocupă locul 5 în topul țărilor europene unde tinerii consumă alcool în exces. Iată, un capitol unde nu stăm rău. Nu stăm foarte bine însă la producția de vin. Doar 500 de milioane de litri de vin se produc anual în România, locul 6 în Europa. Nu este genial, pentru că, pe vremea lui Nea Nicu' eram un pic mai sus. În plus, în fabricile noastre se produc, an de an, 1,8 miliarde de litri de bere, iar destul de slab, România nefiind decât pe locul 9 în UE la producția de bere. Problema berii în România, am mai spus-o, nu este exportabilă. Este o bere de consum intern”, a spus Radu Banciu la B1 TV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News