Avioane cu hidrogen din 2028. Primele rute între Olanda și Londra
Olanda a investit 100 de milioane în proiectul de transformare a avioanelor clasice în avioane eco-durabile. Peste 70 de companii olandeze au format un consorțiu pentru dezvoltarea acestui proiect.
Scopul de a face mobilitatea aeriană durabilă - responsabilă pentru aproape 4% din toate emisiile de CO2 din Uniunea Europeană în 2017 - a convins 17 companii olandeze să își unească forțele.
Prima etapă care va fi atinsă în 2028 va fi conectarea aeroporturilor din Țările de Jos cu cele din Londra prin intermediul avioanelor alimentate exclusiv cu hidrogen, tehnologie care permite eliminarea emisiilor de gaze dăunătoare planetei.
Consorțiul olandez este convins că aeronave viabile comercial vor putea zbura între Rotterdam și Londra și vor fi capabile să transporte între 40 și 80 de pasageri.
Rezervor de hidrogen în coadă
Combustibilul de aviație care este stocat în prezent în aripi va fi înlocuit cu așa-numitul sistem de propulsie și stocare a aeronavei cu hidrogen (HAPSS) ce reprezintă un rezervor de hidrogen poziționat în coada aeronavei. Hidrogenul este transportat la motor și transformat în energie electrică, care este apoi folosită pentru a antrena elicele.
”Există în prezent aproximativ 1500 de aeronave care zboară în întreaga lume care sunt potrivite pentru proiectul nostru. Am primit deja prima cerere de ofertă”, spune Michel van Ireland.
”În special în Caraibe, dar și în Scandinavia sunt multe insule în care nici trenul, nici mașina nu reprezintă o alternativă la zbor. Speranța este ca majoritatea companiilor olandeze să fie implicate ulterior în construcția de avioane complet noi, de îndată ce Airbus și Embraer vor începe să facă acest lucru”, spune antreprenorul Michel van Ireland, care a contribuit la reunirea companiilor în ultimii doi ani
Companiile implicate sunt optimiste
Potrivit unui articol publicat de Europa Today, Companiile implicate estimează că zborul cu hidrogen va face biletele cu până la 10% mai scumpe. Dar se așteaptă ca pasagerii să fie dispuși să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a călători fărp a polua. ”Cu zborul cu hidrogen, industria aviației olandeze va fi din nou în frunte”, a declarat Rinke Zonneveld de la compania de dezvoltare InnovationQuarter.
Citește și ...
2025, anul în care Norvegia va interzice mașinile pe carburanți fosili
În timp ce în UE perspectiva renunțării la vehiculele pe benzină, diesel și GPL din 2035 (oprirea vânzării motoarelor termice a fost aprobată de Parlamentul European, dar guvernele naționale încă nu s-au exprimat) își croiește drum prin controverse dure, Norvegia a decis deja că din 2025 toate mașinile noi vândute în țară vor trebui să fie electrice sau alimentate cu hidrogen.
Statul non-UE va abandona motorul cu ardere internă cu zece ani înaintea Uniunii Europene
Un adevărat paradox dacă este să ținem cont că Norvegia scoate astăzi profituri substanțiale datorită exportului de combustibili fosili.
Potrivit Europa Today, balanța comercială dintre UE și Norvegia a devenit recent favorabilă economiei din Oslo. În 2020, cele 27 de țări UE s-au lăudat cu un excedent comercial de 6 miliarde de euro, dar tendința s-a inversat în anul următor, an în care Norvegia a înregistrat un export cu 18 miliarde mai mult decât valoarea mărfurilor importate din Uniune.
Efectele pozitive ale embargoului asupra Norvegiei
Pentru a înțelege succesul economiei norvegiene, trebuie doar să priviți tarifele la energie și disponibilitatea vastă de petrol și gaze naturale în Marea Nordului. Alegerea UE de a interzice achiziționarea petrolului rusesc din 2023 nu va face decât să crească profiturile Norvegiei, care este destinată să cuprindă o parte importantă a pieței petroliere a UE din care Rusia va fi exclusă.
Norvegia pariază pe mașinile electrice
În ciuda profiturilor imense din sectorul energiei fosile, guvernul de la Oslo a decis de mult să-și transforme mobilitatea de la mașini poluante la mașini cu emisii zero.
Din 2017, Parlamentul norvegian a introdus regula 50% în beneficiul mașinilor electrice. Acestea din urmă beneficiază de o reducere de 50% față de mașinile pe benzină sau diesel pentru taxele de autostradă, parcări sau transportul mașinii cu vaporul.
Aceste avantaje, combinate cu un cost al reîncărcării mașinilor electrice semnificativ mai mic decât prețul de realimentare al mașinilor cu motor termic, se adaugă la o taxă de achiziție pentru toate mașinile noi...citește întreaga știre AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News