Data publicării:

Autostrada Sebeș Turda. Ministrul Cuc, după controale: Absență totală

Autor: Bogdan Bolojan | Categorie: Economie
WhatsApp
CNAIR, declaratii Lucian Sova
CNAIR, declaratii Lucian Sova

Lucrările pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda sunt în grafic şi vor fi date în folosinţă la finele acestui an, notează ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pe pagina sa de Facebook, acesta arătându-se nemulţumit, însă, de mobilizarea de pe loturile 1 şi 2, care "ar putea fi mult mai bună". 

Potrivit şefului de la Transporturi, care a efectuat joi o vizită inopinată pe Autostrada Sebeş-Turda, pe şantierele loturilor 1 şi 2 ale autostrăzii erau prea puţini oameni, lipsind chiar şi angajaţii DRDP Cluj. 

"O nouă zi, noi provocări! Astăzi, împreună cu şeful de la CNAIR, Ştefan Ioniţă, am inspectat stadiul execuţiei la Autostrada Sebeş-Turda. Chiar dacă lucrurile au evoluat faţă de situaţia pe care am găsit-o în aprilie, sunt convins că mobilizarea ar putea fi mult mai bună pe tronsoanele 1 şi 2. Am găsit prea puţini oameni pe şantier, deşi vremea este bună pentru construcţii. Culmea este că, de pe teren, nu lipseau doar muncitorii, ci şi angajaţii DRDP Cluj. Cu siguranţă, un astfel de incident, nu se va mai repeta. Am cerut angajaţilor de la Transporturi, care asigură supravegherea lucrărilor pe teren, să fie mereu la datorie, pe şantiere!", a subliniat Răzvan Cuc. 

28 de kilometri până la sfârșitul anului 

Ministrul a adăugat că lucrările la loturile 3 (peste 12 km) şi 4 (16 km) ale autostrăzii se desfăşoară conform graficului, urmând să fie date în folosinţă la sfârşitului anului. 

"Mă bucur că lucrările pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii sunt în grafic, iar constructorii ne-au asigurat că vor fi date în folosinţă la finele acestui an. 
Autostrada Sebeş-Turda se regăseşte în Programul de Guvernare PSD şi este vitală pentru asigurarea legăturii dintre Coridorul IV Pan-European şi Autostrada Transilvania", a mai spus Cuc. 

Detalii despre întreaga autostradă

Proiectul "Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda" presupune execuţia a 70 de kilometri de autostradă, asigurând o legătură directă şi rapidă între Autostrada A1, Sibiu - Sebeş - Orăştie - Deva - Timişoara - Arad - Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi Autostrada A3, Braşov - Făgăraş - Târgu Mureş - Turda - Cluj Napoca - Oradea - Borş, numită şi Autostrada Transilvania. 

Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş - Turda are o lungime de 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, iar lotul 3 tranzitează judeţul Alba, având o lungime de 12,45 km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 - km 53+700. 

Loturile 1 şi 3 sunt proiecte cu o valoare totală de peste 962 milioane de lei, fără TVA. Constructorii sunt Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL şi, respectiv, Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA. 

Lotul are 24,3 kilometri, pornind de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Constructorii sunt Asocierea Aktor SA - SC Euroconstruct Trading SRL, iar costul este de 549,332 milioane lei, fără TVA. 

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş - Turda - km 53+700 - 70+000, sector km 53+700 - 53+900, km 60+550 - 60+700 - are o lungime de 16,3 kilometri. Traseul se dezvoltă pe raza judeţului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul administrativ al comunei Miraslău şi pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureş şi la sud de pârâul Ciugud. Constructorul este Asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH, iar costul tronsonului ajunge la 470,005 milioane de lei, fără TVA, conform Agerpres.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel