Ne bucurăm să anunțăm aprobarea de către Comisia Europeană a acestui mult așteptat proiect, care va asigura nu doar un acces mai bun în zonă, dar va impulsiona astfel dezvoltarea economică regională, în special turismul local, ținând cont de potențialul uriaș al Transilvaniei, a declarat ministrul Fondurilor Europene, doamna Rovana Plumb.
Proiectul contribuie la reducerea timpului mediu de călătorie pe rețeaua rutieră TEN-T prin construcția a 70 de km de autostradă cu două benzi pe sens între Sebeș și Turda.
Vor fi construite, de asemenea, patru viaducte, 23 de poduri și 39 de pasaje. Sunt prevăzute, totodată, șapte intersecții, patru zone de odihnă și patru de servicii, un centru de monitorizare a traficului și unul de întreținere a autostrazii.
Odată finalizată, autostrada va face legătura între alte două deja existente: A1 Orăştie – Sibiu (extremitatea sudică) și A3 Gilău – Câmpia Turzii (extremitatea nordică). Lucrările la această autostradă au fost demarate în anul 2014, inițial cu finanțare din Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013 (pentru faza I). Faza a doua a proiectului, la care ne referim acum, primește sprijin prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
Lucrările pe loturile 3 și 4 ale acestei investiții (în total de 28,75 km, care asigură legatura între Aiud și Turda) se apropie de finalizare și ar putea fi recepționate în aproximativ două luni. Loturile 1 si 2 (ce asigură legătura între Sebeș și Aiud, cu o lungime de 41,25 km) se află în diferite stadii de lucru, cu termen estimat de finalizare la sfârșitul anului viitor.
Informații suplimentare despre proiect
Proiectul "Construcția autostrăzii Sebeș-Turda - faza II", al cărui beneficiar este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a fost transmis Comisiei Europene spre aprobare, la sfârșitul anului trecut.
Este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) și are o valoare totală de aproximativ 437 milioane euro. Valoarea eligibilă (care se poate deconta în cadrul proiectului) este aprox. 363 de milioane, din care cofinanțarea din FEDR este circa 272,5 milioane euro, diferența, plus cheltuielile neeligibile, fiind asigurate de la bugetul de stat.
Despre POIM
Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 este al doilea program din UE în ceea ce privește alocarea, cu 12 miliarde de euro pentru investiții în sectoarele de transport, mediu și energie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Profesorii au făcut chetă ca o elevă romă să meargă la olimpiadă, iar ea s-a întors cu locul I. Povestea fetei care a învins prejudecățile și neajunsurile
- Predoiu, prezent la o întâlnire crucială în Belgia. Pe masă e pactul care ne-ar putea duce complet în Schengen
- Vin ploile în minivacanța de 1 Mai și de Paște. Elena Mateescu (ANM) a spus cum va fi vremea până la finalul săptămânii / video
- BANCUL ZILEI: Un ardelean ajunge în Germania...
- Cele două zodii care vor da lovitura în luna mai
- Primăriile care au luat bani prin Programul Apă-Canal, în atenția Parchetului General. Președintele AFM, precizări /video
- Atenționare de călătorie pentru românii care pleacă în Grecia
- Atenționare pentru patru zodii: ”Țineți-vă bine până pe 9 iunie”
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Florin Piersic este la Terapie Intensivă. Ar putea fi transferat la Viena pentru a-i fi înlăturat stimulatorul cardiac
- Dacă ești în zodia Fecioară sau Balanță, trebuie să citești asta. Atenționările astrologului
- Vreme caldă și ploi. Prognoza ANM pentru minivacanța de 1 Mai și Paști 2024: ne apropiem de pragul de caniculă
- Traiul dincolo de hotare. O româncă stabilită în Londra: „Să trăiești astăzi în Londra este foarte scump, nu foarte greu”