Urmărește emisiunea live
Data actualizării:
Data publicării:

Autostrada Pitești-Sbiu: CE impune construcția de urgență

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

Comisia Europeană a acceptat Masterplanul General de Transport (MPGT) pentru dezbatere publică. Documentul urmează să fie făcut public pe 1 octombrie, anunță Ministerul Transporturilor. Bruxellesul a făcut însă și o serie de recomandări, unele dintre acestea vizând realizarea și prioritizarea autostrăzii Sibiu - Pitești în actualul exercițiu financiar.

"Reprezentanții Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial "Transport" 2007-2013 (AM POST) s-au întâlnit în perioada 16-18 septembrie 2014 cu reprezentanții Comisiei Europene, pentru a analiza Varianta finală revizuită a Raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu și lung. În cadrul acestei întâlniri, Comisia Europeană a acceptat ca Master Planul General de Transport sa fie supus dezbaterii publice", anunță Ministerul Transporturilor într-un comunicat citat de hotnews.ro.

În aceste condții, MasterPlanul General de Transport, documentul esențial pentru finanțarea europeană a obiectivelor de infrastructură din România în perioada 2014-2020, document care a acumlat o intârziere de aproape un an, va fi făcut public pe data de 1 octombrie 2014, "odată cu prezentarea acestuia în cadrul ședinței Comisiilor reunite de transport ale Parlamentului României".

Autostrăzi 2014-2020. Câți kilometri ar trebui să se facă în această perioadă

Până la organizarea ședințelor publice, reprezentanții Comisiei "au recomandat AMPOST adoptarea unor măsuri precum:

- Îmbunătățirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adăugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care să includă criterii de selecție ce vizează performanța economică, apartenența la rețeaua TEN-T Core, precum și criterii de mediu;

-Revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect în parte;

- Asumarea reformei feroviare, care presupune punerea accentului pe o rețea feroviară redusă, introducerea serviciilor competitive pentru pasageri, a unui sistem de responsabilizare pentru performanța și a unui program de creștere a eficienței;

- Acordarea unei atenții sporite proiectelor care închid coridoarele europene de transport în actuala perioadă de programare.

Recomandarile transmise de la Bruxelles merg, practic, pe două direcții, scrie sursa citată: realizarea autostrăzilor prioritare în exercițiul 2014-2020 și eficientizarea sistemului feroviar.

Prin recomandările transmise, Comisia Europeana se referă indirect la finalizarea așa-numitului Coridor IV Pan-European prin realizarea autostrăzii Sibiu - Pitești, o autostradă tergiversată de ultimele guverne.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel