"Reprezentanții Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial "Transport" 2007-2013 (AM POST) s-au întâlnit în perioada 16-18 septembrie 2014 cu reprezentanții Comisiei Europene, pentru a analiza Varianta finală revizuită a Raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu și lung. În cadrul acestei întâlniri, Comisia Europeană a acceptat ca Master Planul General de Transport sa fie supus dezbaterii publice", anunță Ministerul Transporturilor într-un comunicat citat de hotnews.ro.
În aceste condții, MasterPlanul General de Transport, documentul esențial pentru finanțarea europeană a obiectivelor de infrastructură din România în perioada 2014-2020, document care a acumlat o intârziere de aproape un an, va fi făcut public pe data de 1 octombrie 2014, "odată cu prezentarea acestuia în cadrul ședinței Comisiilor reunite de transport ale Parlamentului României".
Autostrăzi 2014-2020. Câți kilometri ar trebui să se facă în această perioadă
Până la organizarea ședințelor publice, reprezentanții Comisiei "au recomandat AMPOST adoptarea unor măsuri precum:
- Îmbunătățirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adăugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care să includă criterii de selecție ce vizează performanța economică, apartenența la rețeaua TEN-T Core, precum și criterii de mediu;
-Revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect în parte;
- Asumarea reformei feroviare, care presupune punerea accentului pe o rețea feroviară redusă, introducerea serviciilor competitive pentru pasageri, a unui sistem de responsabilizare pentru performanța și a unui program de creștere a eficienței;
- Acordarea unei atenții sporite proiectelor care închid coridoarele europene de transport în actuala perioadă de programare.
Recomandarile transmise de la Bruxelles merg, practic, pe două direcții, scrie sursa citată: realizarea autostrăzilor prioritare în exercițiul 2014-2020 și eficientizarea sistemului feroviar.
Prin recomandările transmise, Comisia Europeana se referă indirect la finalizarea așa-numitului Coridor IV Pan-European prin realizarea autostrăzii Sibiu - Pitești, o autostradă tergiversată de ultimele guverne.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Vremea de Florii, 1 mai şi Paşti. ANM a venit cu prognoza completă
- Horoscop 29 aprilie - 5 mai cu Mihai Voropchievici. Zodia care are parte de o furtună săptămâna următoare
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- BANCUL ZILEI: Sughițul...
- Marina Almășan, plângere penală pentru hărțuire la locul de muncă și abuz în serviciu. Toate detaliile, într-un interviu pentru Spectacola.ro
- "Şi l-aţi omorât, în mod barbar, pe Ceauşescu". Dan Ciachir, moment de calmitate și ropote de aplauze: "A fost condamnat după propriul său Cod penal"
- Adrian Elicopter de Luptă, student la Academia de Poliție, după scandalul cu bătaia: Mi-am riscat poziția de student / Toți care mă acuză de violență fizică să nu uite că totul a început la Nuba
- Burduja a rupt gura târgului. Cum a venit să-și depună candidatura pentru Primăria Capitalei (FOTO+VIDEO)
- Prinţul Harry se întoarce în Anglia
- "Make Europe Great Again (MEGA)", prima zi. Declaraţii împotriva Ursulei von der Leyen şi un avertisment. "Anul răspântiilor"