Autoritatea Feroviară Română (AFER), cu șeful care trăiește doar din salariul de la stat
Autoritatea Feroviară Română are 300 de posturi, din care peste 10% sunt de conducere. Care este rolul AFER-ului și ce salarii au șefii instituției.
Autoritatea Feroviară Română (AFER) este instituție publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțată integral din venituri proprii, care își desfășoară activitatea potrivit reglementărilor în vigoare.
AFER este organizată și funcționează potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 95/1998 privind înființarea unor instituții publice în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare și a Hotărârii Guvernului nr. 626/1998, cu modificările și completările ulterioare, potrivit prezentării de pe site-ul oficial al Autorității.
În cadrul AFER funcționează trei organisme independente cu activitate permanentă, prevăzute de Legea nr. 55/2006 privind siguranța feroviară și Hotărârea Guvernului nr. 606/2015:
Autoritatea de Siguranța Feroviară Româna - ASFR
Organismul Notificat Feroviar Român - ONFR
Organismul de Licențe Feroviare Român - OLFR.
Ce activități vizează AFER
Potrivit site-ului menționat, printre activitățile pe care le asigură AFER, care este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se află:
Autorizarea în materie de siguranță a administratorilor de infrastructură feroviară
Licențierea și certificarea în materie de siguranță a operatorilor feroviari
Evaluarea și supravegherea constituenților de interoperabilitate și a subsistemelor de natură structurală ale sistemului feroviar
Supravegherea respectării condițiilor pentru realizarea interoperabilității sistemului feroviar transeuropean convențional și de mare viteză pe teritoriul României
Controlul și inspecția de stat în transportul feroviar și cu metroul
Monitorizarea, promovarea și dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul siguranței feroviare
Autorizarea și supravegherea tehnică a furnizorilor interni de produse și servicii în domeniul feroviar
Activitate specifică tip registru feroviar, constând în principal în înmatricularea materialului rulant și în evidența infrastructurii feroviare publice
Efectuează instruirea periodică în vederea atestării, pentru personalul cu responsabilități în cadrul sistemelor de management al calității, mediului, securității și sănătății ocupaționale, precum și al altora asemenea, din unitățile de construire, reparare, întreținere, verificare tehnică și exploatare a materialului rulant și a infrastructurii feroviare și din alte domenii pentru care a fost acreditată la nivel național
Acordă asistență tehnică de specialitate și efectuează expertize în domeniul transporturilor feroviare, cu metroul și urban pe șine.
Organigrama AFER
AFER are un total de 300 de posturi, din care 32 sunt funcții de conducere, una realizându-se prin Ordin de ministrul al Transporturilor și Infrastructurii, 9 sunt de director/șef de departament, 14 de șef de serviciu, 3 de șef de birou, toate acestea aflându-se în structurile organizatorice centrale. În structurile organizatorice teritoriale există 5 funcții de conducere, de inspector șef.
Conducerea AFER este formată din Constantin Andronache, director general AFER, Nicolae Sandu, director ONFR, Mihail Călin, directorul general adjunct, Dragoș Floroiu, director cercetare, dezvoltare, Claudiu Dumitrescu, șef departament Fonduri Europene, Nicoleta Zaharia, director economic.
Ce averi au șefii de la AFER
Potrivit declarației de avere, directorul AFER, Constantin Andronache, deține un teren intravilan de 750 mp, achiziționat în 2013, și unul agricol, de 2.134 mp, achiziționat în 2015, precum și o casă de locuit, de 130 mp, construită în 2016, toate fiind situate în localitatea Săbăreni (Giurgiu).
De asemenea, Andronache are și un autoturism (Peugeot, an fabricație 2006).
La capitolul venituri, acesta avea anul trecut un salariu anual de 130.701 lei din partea AFER, pentru funcția de conducere, respectiv o indemnizație de 5.995 de lei, reprezentând indemnizația Consiliului de Administrație din luna februarie 2022, de la Central CNCFR CFR SA.
Nicolae Sandu, directorul ONFR, deține două apartamente în București, de 49 mp (achiziționat în 2007) și de 75 mp (achiziționat în 2021), ambele în cotă-parte de 50% cu soția, Gabriela Sandu.
De asemenea, deține două autoturisme, Dacia Logan (an fabricație 2010) și Toyota Aygo (an fabricație 2019), dobândite cu contract de vânzare cumpărare.
La capitolul venituri, Nicolae Sandu are trecut un salariu de 109.399 lei de la AFER, precum și o indemnizație de Consiliu de Conducere, în valoare de 21.784, tot de la AFER. Soția acestuia a avut, în 2022, un venit de 105.500 lei, salariu de la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP).
Mihail Călin, directorul adjunct al AFER, deține două apartamente, ambele în București, unul de 86 mp (achiționat în 2011), celălalt de 68 mp (achiziționat în 2021), cu cotă parte de 50% împreună cu soția, Mihaela Călin.
De asemenea, Călin are și un autoturism (Volkswagen, an de fabricație 2011), dobândit cu contract de vânzare cumpărare.
În ceea ce privește conturile și depozitele bancare, Mihail Călin are patru depozite, toate deschise în lei, astfel, la BCR, în 2011, cu o valoare la zi de 79.739,02 lei, la Banca Transilvania, în 2013, cu sold de 36.629,39 lei, la Raiffeiesen Bank, în 2022, cu sold de 30.519,84 lei și la Alpha Bank, în 2022, în valoare de 14.322,86 lei. De asemenea, are două conturi curente, la BT, deschis în 2013, în valoare de 2.587 lei și la Raiffeissen, în 2009, în valoare de 831,67 lei.
La capitolul venituri, în 2022, a avut un salariu de 109.055 de lei, de la AFER și o indemnizație de Consiliu de Arministrație de 3.232 lei, iar soția acestuia are menționat un salariu de 55.043 de lei, de la CFR IRLU, cuplul având și alocații pentru cei doi minori, în valoare de 3.072 lei pentru fiecare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News