Auto: Pentru Alain Prost, noul regulament al Formulei 1 este promiţător
Francezul Alain Prost, cvadruplu campion mondial de Formula 1 (1985, 1986, 1989 şi 1993) şi directorul onorific al team-ului Renault F1, consideră că noul regulament pentru 2021 este unul promiţător, cu plafonarea costurilor, ceea ce reprezintă un început, informează AFP.
"Pentru maşinile care se urmăresc pe circuit, reducerea turbulenţelor, ceea ce noi numim 'aer murdar', prin modificări la aerodinamicitate, poate reprezenta un enorm pas în faţă. Dar lumea este ingenioasă, iar după această etapă maşinile vor progresa din nou. Mai sunt două elemente foarte pozitive, acela al plafonării costurilor, ceea ce poate fi considerat un început. Este tendinţa spre care trebuie să ne îndreptăm pentru redistribuirea drepturilor comerciale.
Apoi, sunt lucruri pe care nu prea le putem schimba cum ar fi greutatea maşinilor. Acestea sunt maşini hibride, există sistemul de protecţie halo (cadru de securitate deasupra pilotului), iar securitatea optimă este dată de roţile mai mari', a spus Prost. 'Întotdeauna au existat cicluri în istoria Formulei 1. În prezent, regulamentele sunt şi mai strânse şi sunt surprize din ce în ce mai puţine. Echipele mari domină şi au toate, direct sau indirect, un pilot nr. 1, deci acelaşi câştigă mereu. Pe vremea mea, cu Senna, Mansell, Rosberg, nu aveam un pilot nr. 1.
Astăzi, mergem mai mult către o tendinţă de ciclu între maşină şi pilot. Schumacher a fost mai mult decât nr. 1, pentru că ceilalţi nu aveau dreptul să treacă în faţa lui. Singura manieră de a rezolva această problemă este să avem o competiţie mai deschisă', a adăugat Alain Prost. Fostul campion mondial a făcut referire şi la stabilirea unui maximum de 25 de curse pe sezon, apreciind că '25 de curse ar fi cu adevărat dificil. În acelaşi timp, vor exista în principiu venituri mai mari, deci mai multă redistribuire. Însă există riscul ca Formula 1 să nu mai fie la fel de atractivă pentru oameni cu un program atât de obositor'.
Responsabilii Formulei 1 au prezentat, săptămâna trecută, principalele măsuri ale noului regulament ce va intra în vigoare din anul 2021. O primă măsură este plafonarea cheltuielilor la 175 milioane dolari pe sezon, dar fără să fie incluse, între altele, cheltuielile de marketing, activităţile indirect legate de Formula 1, salariile piloţilor şi ale celor mai bine plătite trei persoane de la o echipă, precum şi bonusurile. Acest plafon va fi adaptat în funcţie de numărul de curse (un milion în plus sau în minus în baza a 21 de curse). Totodată, sunt prevăzute şi sancţiuni în cazul depăşirii plafonului.
Numărul de curse a fost fixat la maximum 25 pe sezon (faţă de 21 în prezent), dar cu weekend-uri de Grand Prix mai scurte (trei zile în loc de patru). De asemenea, maşinile vor fi mai simple în plan aerodinamic cu un eleron anterior simplificat, roţi mai mari, care să conducă la întoarcerea la efectul de sol, precum şi eliminarea numeroaselor eleroane şi apendice. Totodată, monoposturile vor fi mai grele (768 kg în loc de 743), iar cockpit-ul va fi lărgit pentru un confort mai bun al piloţilor mai corpolenţi, urmând să fie ranforsat.
Responsabilii Formulei 1 au în vedere şi reducerea trenului aerodinamic, care împiedică în prezent monoposturile să se apropie unele de altele şi să se dubleze. În prezent, un monopost de Formula 1 pierde jumătate din capacitatea aerodinamică atunci când urmăreşte un alt monopost la o distanţă echivalentă cu lungimea unei maşini. Cu noile reguli, această cifră ar trebui să ajungă la 14 la sută, iar consecinţa va fi, probabil, o maşină mai lentă cu 3 până la 3,5 secunde pe un tur, informează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News