Data actualizării:

Astronomii au dezvăluit descoperirea unui super-Pământ. Există posibilitatea ca planeta să fie locuibilă

Autor: Dana Mihai | Categorie: Stiri
Foto: Pixabay
Sonda spațială TESS de la NASA a descoperit o planetă cu o rază cu 55% mai mare decât cea a Pământului.

Planeta TOI-715b se află la 137 de ani lumină, iar temperatura sa ar trebui să fie potrivită pentru a se putea trăi pe ea, ceea ce stârnește curiozitatea astronomilor de la NASA, potrivit Ifl science.

TOI-715 nu se află într-o poziție ideală pentru observații, totuși este mai aproape decât majoritatea stelelor studiate. De asemenea, pare să aibă o posibilă planetă însoțitoare, TOI-715c, care se distinge prin dimensiuni și poziția sa în sistemul solar.

„TOI-715b este de aproximativ 1,5 ori mai mare decât Pământul și orbitează în zona locuibilă din jurul stelei sale părinte”, a declarat Georgina Dransfield și colegii de la Universitatea din Birmingham, potrivit sci.news.com.

TOI-715c, o posibilă planetă, este evaluată ca fiind doar cu 7% mai lată decât Pământul. Orbita sa durează 25,6 zile, situându-se aproape de marginea exterioară a zonei locuibile optimiste, fiind într-o poziție relativ similară cu Marte.

În cazul în care una dintre aceste planete ar fi adecvată pentru viață, a existat suficient timp pentru ca viața să evolueze - deși există incertitudini considerabile legate de vârsta lui TOI-715b, cea mai bună estimare indică 6,6 miliarde de ani.