În primele şase luni ale acestui an, evoluţia numărului apelurilor, distribuite pe zone de interes, a înregistrat următoarea dinamică raportat la aceeaşi perioadă a anului 2018: asigurări - 3.495 apeluri, în creştere cu 4,14%; pensii private - 2.087 apeluri, în creştere cu 2,83%; piaţa de capital - 222 apeluri, în creştere cu 13,85%; entitatea de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL-Fin) - 304 apeluri, în scădere cu 3,80%; alte informaţii - 771 apeluri, în scădere cu 8,76%; informaţii în limba engleză - 48 de apeluri, în creştere cu 585,71% faţă de semestrul I al anului 2018.
Din totalul apelurilor primite, 51% au vizat teme referitoare la domeniul asigurărilor.
Din punct de vedere al timpului de răspuns, aproximativ trei sferturi dintre apelurile primite (74%) au fost soluţionate de consultanţii ASF într-un interval de maximum 5 minute, 13% între 5 şi 10 minute, iar aproximativ 1% dintre apeluri a necesitat un timp de răspuns de circa 30 de minute, ca urmare a unor solicitări care au vizat probleme de o complexitate sporită.
Specialiştii Serviciului de Relaţii cu Publicul, care operează call-center-ul ASF, au efectuat, în intervalul de referinţă analizat, un număr de 1.556 apeluri, cu scopul de a oferi consultanţă consumatorilor care au depus la ASF petiţii incomplete sau care aveau anumite neclarităţi în ceea ce priveşte formularea acestora.
Prin intermediul call-center-ului ASF, consumatorii de servicii financiare non-bancare au primit asistenţă în vederea clarificării tuturor solicitărilor adresate şi au fost consiliaţi cu privire la aspectele formale şi legale în ceea priveşte depunerea unei petiţii, precum şi cu privire la riscurile la care se pot expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme pregătirii şi experienţei lor.
În urma calculului realizat în funcţie de punctajul dat la întrebările Net Promoter Score (Aţi fost mulţumit de informaţiile oferite? V-au fost de folos?), call-center-ul ASF a obţinut, în primul semestru al anului 2019, un punctaj de 99,2% consumatori mulţumiţi.
Persoanele care apelează numărul de telefon gratuit TelVerde 0800 825 627 sunt transferate la una dintre cele opt linii predefinite: Tasta 1 - Asigurări - Reasigurări, Tasta 2 - Pensii Private, Tasta 3 - Instrumente şi Investiţii Financiare, Tasta 4 - Alte informaţii, Tasta 5 - Entitatea de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL-Fin), Tasta 6 - For English, Tasta 7 - Raportarea încălcărilor Regulamentului (UE) nr. 596/2014 privind abuzul de piaţă, Tasta 8 - Raportarea încălcărilor OUG nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare şi societăţile de administrare a investiţiilor.
Protecţia drepturilor şi intereselor consumatorilor de servicii financiare non-bancare reprezintă una dintre misiunile fundamentale ale ASF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știați că un singur stat din Europa are graniță terestră cu Africa iar 9 din 10 români răspund greșit
- BANCUL ZILEI: Ați greșit numărul!
- Culmea prostiei în hipermarketuri. O decizie bizară pe care marii retaileri o iau și care stârnește furia românilor
- Horoscop 6-12 mai 2024: Zodia care s-a certat cu toată lumea. Daniela Simulescu: „Îți recomand mai mult pragmatism” /video
- Ploi abundente, grindină și vânt puternic în prima zi de Paști. Județele vizate de fenomenele meteo extreme
- Horoscop 6 mai: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Discuții aprinse, în a doua zi de Paști, pentru o zodie. Îți fac rău!
- Nu s-a mai întâmplat de 23 de ani în SUA. Adrian Mitroi: Inflația este lipicioasă, iar dolarul este prea tare
- De ce scăpăm greu de burtă. Carmen Burmă: Poți să faci un milion de abdomene, nu se va vedea
- Acuzații în presa austriacă: Dronele militare rusești folosesc AI dezvoltat cu Kaspersky
- De ce nu ni se arată cum se fac crenvurștii. Bulai: Am văzut cu ochii mei ce se întâmplă la o fermă de curcani / video