Data publicării:

Apoape 500 de milioane de lei pentru cele două programe Rabla

Autor: Sonia Baciu | Categorie: Stiri
WhatsApp
FOTO: Freepik @catocala7
FOTO: Freepik @catocala7
Bugetul pentru cele două programe Rabla este de aproape 500 de milioane de lei.

Mircea Fechet, ministrul Mediului a anunțat suma care va fi alocată celor două programe Rabla - Rabla Clasic și Rabla Plus - care vor începe pe 1 septembrie. Potrivit ministrul, eliberarea străzilor de mașinile vechi se va face cu ajutorul unui buget de aproape 500 de milioane de lei, viind vizate aproximativ 250.000 de autovehicule vechi.

"România s-a angajat să scoată de pe străzile ţării noastre un sfert de milion de rable până în anul 2026, ne referim la acele maşini mai vechi de 15 ani, şi probabil că nu există loc mai potrivit în România să anunţ deschiderea sesiunii de toamnă a programului finanţat din AFM, 'Rabla' şi 'Rabla Plus', decât aici, la centrul tehnologic Renault.

La data de 1 septembrie vom deschide acest program. Vom aloca pentru Rabla Clasic un buget de 222 de milioane de lei, dintr-un total de 560 de milioane pentru acest an, la fel cum pentru Rabla Plus, finanţarea autoturismelor electrice, avem 272 de milioane de lei, dintr-un buget total de 780 de milioane”, a declarat ministrul Mediului miercuri, în timpul unei vizite la Centrul Tehnic Titu al Grupului Renault, scrie Agerpres.

Alocările la Rabla Plus, cele mai mari din UE

Potrivit ministrului Fechet, ”rămânem în continuare cu una dintre cele mai mari alocări din Uniunea Europeană pentru achiziţia unui autoturism electric sau plug-in hybrid. În continuare ne menţinem viziunea Ministerului Mediului de a aloca sume din ce în ce mai mari de la Rabla Clasic către Rabla Plus”.m

Reamintim că înscrierea în programul Rabla a fost prelungit, astfel, „persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local până pe 29 septembrie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT)”, anunță AFM într-un comunicat de presă.

După înscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice înscrise, către primăriile participante în cadrul Programului. Ulterior persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.

După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).

Citește și: AFM a acceptat 14 proiecte pentru instalarea unui număr de 50 de staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel