CNA a amendat, marţi, televiziunile Antena 1 şi Kanal D, cu câte 20.000 de lei, şi OTV, Euforia TV şi Antena 3, cu câte 10.000 de lei, şi a somat public Realitatea TV, Naţional TV şi B1 TV, pentru depăşirea spaţiului de publicitate legal, în lunile octombrie şi noiembrie 2010.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a monitorizat, în perioada 1 - 31 octombrie 2010, duratele inserţiilor de publicitate difuzate în programele transmise în intervalul orar 18.00 - 23.00 de Acasă TV, Antena 1, Antena 3, B1 TV, Euforia TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR 1, informează Mediafax
Totodată, CNA a monitorizat publicitatea difuzată în perioada 1 - 30 noiembrie 2010, în programele transmise în intervalul orar 18.00 - 23.00, la Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Naţional TV, OTV, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV şi TVR 1.
La propunerea lui Ioan Onisei, vicepreşedintele CNA, Antena 1 şi Kanal D au fost amendate cu câte 20.000 de lei, pentru că au avut cele mai mari depăşiri ale spaţiului de publicitate.
Antena 1 a depăşit cu 1 oră, 12 minute şi 33 de secunde spaţiul de publicitate legal între 1 şi 31 octombrie şi cu 1 oră, 27 de minute şi 40 de secunde - între 1 şi 30 noiembrie. Pe de altă parte, Kanal D a avut depăşiri ale spaţiului legal de publicitate de 4 minute şi 2 secunde (în octombrie) şi de 2 ore, 33 de minute şi 40 de secunde (în noiembrie).
În schimb, OTV, Euforia TV şi Antena 3 au fost amendate cu câte 10.000 de lei.
OTV a avut depăşiri de peste 25 de minute, în octombrie, şi de peste 13 minute, în noiembrie. Euforia TV a avut depăşiri de peste 47 de minute (în octombrie) şi nu a fost monitorizată în luna noiembrie. Antena 3 a avut depăşiri de peste 24 de minute (în octombrie) şi de peste 7 minute (în noiembrie).
Totodată, CNA a decis să someze public Realitatea TV (peste 11 minute în plus în octombrie şi peste 8 minute în plus în noiembrie), Naţional TV (peste 18 minute în plus în octombrie şi 55 de secunde în plus în noiembrie) şi B1 TV (peste 4 minute în plus în octombrie şi peste 9 minute în plus noiembrie).
La celelalte posturi de televiziune monitorizare, CNA nu a constatat depăşiri semnificative ale spaţiului de publicitate.
Potrivit art. 35, alin. 1 din Legea audiovizualului, "(1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi spoturi de teleshopping dintr-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute; în cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depăşi 8 minute din timpul oricărei ore date".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz