Analiză Transport & Environment: Biocarburanții sunt de până la 3 ori mai poluanți decât motorina
Analiza Transport & Environment respinge alternativele la mașina electrică susținute de Germania.
Activiștii Transport & Environment (T&E), o organizație de la Bruxelles care activează de peste treizeci de ani pe tema mobilității durabile și care sprijină pe deplin tranziția la vehiculele alimentate cu baterii, sunt convinși că biocarburanții sunt de până la 3 ori mai poluanți decât motorina, scrie Europa Today.
Cea mai recentă analiză a T&E compară emisiile întregului ciclu de viață al mașinilor electrice cu cele ale motoarelor cu ardere internă alimentate cu biocombustibili și e-carburanți.
Acestea sunt de fapt cele două alternative propuse de Guvernele Italiei și Germaniei pentru a evita oprirea totală a vânzării de vehicule cu motor cu combustie în UE începând cu 2035.
Biocombustibilii, rezultatele analizei
Conform analizei efectuate de organizația Transport & Environment, pe parcursul ciclului lor de viață, vehiculele care funcționează cu acești combustibili generează mai multe emisii decât vehiculele electrice.
Rezultatele studiului resping, în special, biocombustibilii ”tradiționali”, adică cei produși din culturi alimentare și furajere cultivate pe soluri fertile. ”Pe lângă crearea tensiunii pe piață, biocombustibilii tradiționali pot elibera de până la trei ori mai multe gaze cu efect de seră decât motorina fosilă”.
Pe de altă parte, ”biocarburanții avansați sau biocarburanții produși din deșeuri și reziduuri sunt capabili, teoretic, să reducă emisiile cu până la 88% comparativ cu un combustibil fosil”, se arată în studiu.
În ceea ce privește e-combustibilii, ”pe parcursul ciclului lor de viață, vor genera cu 53% mai multe emisii decât vehiculele electrice până în 2030, an în care, conform datelor din industria de rafinare, e-combustibilii vor fi disponibili la distribuitori, dar ajungând la reprezinte doar 0,4% din ofertă”, scurtează analiza.
”Mașinile electrice, pe de altă parte, deja astăzi și cu mixul energetic actual, fac posibilă reducerea emisiilor de CO2 de-a lungul ciclului de viață cu 69% în medie la nivelul UE, comparativ cu mașinile pe benzină”, conchide analiza.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News