Data publicării:
ANAF pregătește lansarea unei aplicații pe mobil. Vrea să se împrietenească cu contribuabilii
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) lucrează la o aplicaţie pe mobil pentru a se împrieteni cu contribuabilii, care va fi gata în aproximativ o lună, iar pentru firme va lansa, în cel mult trei luni, un milion de email-uri personalizate pentru a le informa, a anunţat, marţi, Dragoş Doroş, preşedintele instituţiei, într-o conferinţă de specialitate.
"Încercăm să facem şi noi o aplicaţie. ANAF o să aibă o aplicaţie pe toate telefoanele mobile care nu o să dea informaţii spectaculoase, dar o să fie acolo şi o să spună 10-15 lucruri importante şi care să fie la îndemână. Asta este aşa, de împrietenire şi de informare. Sper să fie gata într-o lună de zile", a spus Doroş, citează Agerpres.
El a precizat că ANAF are probleme în ceea ce priveşte comunicarea, iar în acest sens a amintit situaţiile create cu Formularul 088.
"Am avut nişte probleme cu comunicarea. Aici trec la Formularul 088. În vara asta au fost câteva situaţii în care companiile care încercau să desfăşoare proiecte serioase şi obţinuseră finanţări importante pentru nişte proiecte serioase s-au trezit că le-am suspendat codul de TVA. Una dintre ele chiar a fost prezentă pe media. Angajase vreo 50 de oameni, obţinuse câteva milioane de euro ca să dezvolte un proiect important şi atunci ANAF i-a suspendat codul de TVA. Toată lumea a fost revoltată. Vreau să vă zic cum stau lucrurile din perspectiva ANAF. Firma aceea, ca foarte multe altele, a început, ca orice vis antreprenorial, din sufragerie sau din dormitor şi te duci la Registrul Comerţului să îţi înregistrezi firma la tine acasă, la mama, la bunica, sau undeva într-o rezidenţă privată. Când ideea prinde contur şi încerci să angajezi oameni te muţi într-o clădire de birouri sau într-o facilitate de producţie, dar sediul social declarat rămâne acelaşi care e lăsat în uitare pentru că avem multă treabă. Când începe o firmă ai multă treabă şi nu are nimeni timp să vadă ce se întâmplă pe acolo, dar aceea este adresa oficială şi comunicările ANAF cu compania respectivă se fac la acel sediu. În privinţa acestei firme s-au petrecut conform noului formular 088 nişte modificări, cu finanţarea respectivă s-au schimbat nişte acţionari, a fost invitată firma la sediul ANAF ca să depună 088", a explicat Doroş.
Citește și: ANAF a făcut anunțul: 850 milioane de lei
Potrivit sursei citate, în cazul acelei firme nimeni nu s-a dus la adresa sediului social declarat ca să îşi citească scrisorile şi după şase luni de comunicare fără răspuns i-a fost suspendat codul de TVA.
"Nimănui nu i-a păsat să se ducă acolo să vadă care sunt scrisorile, s-a mai trimis încă o dată, s-a afişat pe site-ul ANAF şi rezultatul a fost că după 6 luni de comunicare fără răspuns i s-a suspendat codul de TVA, că aşa zice procedura. Trebuie să avem grijă ca sediile sociale să le mutăm acolo unde stăm zi de zi sau măcar să ne ducem să ne ridicăm corespondenţa", a mai arătat preşedintele ANAF.
De asemenea, şeful Fiscului a precizat că ANAF va lansa un milion de conturi de e-mail pentru contribuabili.
"Din partea ANAF trebuie îmbunătăţită procedura de comunicare. Lucrăm din greu să vedem, într-o lună-două, maximum trei să emitem până într-un milion de conturi de e-mail care să se activeze cu semnătura electronică şi aia să fie o căsuţă poştală oficială electronică. Nu o să stăm să vorbim pe căsuţa de email, ci într-o primă fază va fi un loc unde vom emite toate documentele de comunicare", a menţionat Doroş.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News