Pandemia poate provoca anxietate, stres și poate duce la incertitudini, resimțite mai puternic de copiii de toate vârstele.
„Sunt doi factori care influențează atitudinea copiilor”, a spus Ana Măiță, explicând ulterior: „Primul factor este legat de vârstă. Cu cât sunt mai mici, cu atât vor să interacționeze mai mult cu alți copii. Le este dor de colegii lor de grădiniță, de școală. Nu înțeleg foarte bine situația, nu înțeleg riscurile. Al doilea factor se referă la atitudinea părinților. Dacă părinții sunt sceptici în ceea ce privește existența sau gravitatea bolii, și copiii preiau, în mod firesc, din atitudinea lor. Dacă părinții spun nu există boala, haide, e o răceală, și copiii vor prelua din această atitudine”, a subliniat Ana Măiță.
„Există și situația în care părinții sunt foarte stresați în legătură cu riscurile și pericolul acestei infecții. Prin urmare, și copiii preiau din această atitudine. De aceea credeam că este absolut necesar ca Ministerul Educației să extindă criteriile de exceptare, astfel încât să cuprindă, pe lângă bolilele de ordin fizic, și afecțiunile psiho-emoționale.
Sunt copii care se gândesc la începutul școlii și vomită compulsiv din cauza stresului. Se gândesc că trebuie să meargă la școală și se pot îmbolnăvi acolo”, a spus Ana Măiță.
Ce se cere înainte de începerea anului școlar
Grupul civic „Părinții Cer Schimbare”, Asociația Outreach și „Mame pentru Mame” și-au unit eforturile pentru a aduce la cunoștința Guvernului, Parlamentului și Administrației Prezidențiale situația elevilor pentru care participarea la școală în format fizic poate genera riscuri privind integritatea și sănătatea lor fizică și psihică, dar și a familiei imediate, cu care elevul împarte spațiul locativ. Inițiativa actuală vine cu propunerea de completare a prevederilor cuprinse la art. 7 lit. z din Statutului Elevului, aprobat prin Ordin al Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice nr. 4742 din 10.08.2016. Astfel, se solicită „lărgirea cadrului de aplicare la alte categorii de elevi, considerând și mediul familial al elevului”. De asemenea, se cere „includerea în segmentul de elevi care pot beneficia de dreptul la școlarizare la domiciliu, pe lângă cei cu probleme medicale, pe cei cu afecțiuni psihosomatice și psiho-emoționale”. Mai multe, AICI!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Ce nu s-a văzut la vizita lui Marcel Ciolacu la Marea Moschee din Abu Dhabi. Imagini din spatele camerelor - Foto / Video în articol
- 'Explozii puternice' în provincia Isfahan din centrul Iranului - Reuters / Video
- Polițist, la un pas să fie linșat în Târgu Jiu, după ce a vrut să oprească o autoutilitară. Val Vâlcu: Nu există așa ceva. În secunda 2 trebuia oprit - Foto
- Nod în papură cu Vâlcu și Bulai: Campania electorală, analiza momentului
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică