Alegătorii europeni, expuşi dezinformării promovate de entităţi ruse pe social media
Data publicării:
Autor: Eduard Pascu
WhatsApp
Social media
Social media
Mai mult de jumătate dintre alegătorii europeni au fost expuşi unei anumite forme de dezinformare promovată de entităţi ruse pe reţelele de socializare online înaintea alegerilor europarlamentare din 23-26 mai, relevă un studiu realizat de firma de securitate cibernetică SafeGuard Cyber, citat marţi de politico.eu.

Studiul, realizat în întreaga Uniune Europeană, arată că aproximativ 240 de milioane de europeni au putut constata pe social media dezinformarea promovată de entităţi din Rusia. El confirmă astfel criticile potrivit cărora companii precum Facebook nu iau suficiente măsuri pentru a contracara relatările false şi cărora alegătorii europeni ar putea face obiectul eforturilor de manipulare a opiniilor lor referitoare la imigraţie şi Uniunea Europeană.

Experţii SafeGuard Cyber au descoperit o reţea vastă de conturi de social media automate, despre care se presupune că sunt controlate de entităţi din Rusia, care alimentează punctele de vedere extremiste prin amplificarea conţinutului produs de partidul de extremă-dreapta 'Alternativa pentru Germania' (AfD) şi de diverşi susţinători ai ieşirii Regatului Unit din Uniunea Europeană.

Obiectivul unor asemenea eforturi, conform experţilor SafeGuard Cyber, este de a adânci divizările existente între ţările europene în scopul subminării instituţiilor democratice şi creării de tensiuni interne, într-o manieră care în final ar aduce beneficii Rusiei.

Ei (ruşii) au creat retorici în toate ţările, în mod particular despre alegerile europene, a explicat Otavio Freire, co-fondator al SafeGuard Cyber.

El a adăugat că teme precum opoziţia faţă de UE şi faţă de lideri europeni, cum sunt preşedintele francez Emmanuel Macron şi cancelarul german Angela Merkel, dar şi Brexitul au atras o atenţie specială din partea unor conturi automate de social media susţinute de Rusia.

Din perspectivă tactică, ei au avut succes în răspândirea acestor mesaje, a adăugat Freire.

Aceasta este o schimbare faţă de alegerile prezidenţiale din SUA din 2016, când entităţile ruse au creat conţinut original pe social media, deseori pretinzând că sunt alegători americani, pe teme ca sprijinul pentru dreptul de a purta armă în SUA.

Vezi și: Referendum 2019. Tăriceanu: Recomandarea ALDE este să nu se voteze la referendum

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel