„Aflu acum despre aceste lucruri. Orice măsură venită în sprijinul cetățenilor români în mod real este binevenită. Într-o țară civilizată, legile trebuie să fie pentru oameni și împotriva faptelor care aduc atingere valorilor umane. Sigur, de-a lungul timpului au existat multe modificări legislative. Problema este cum se pun ele în practică. Eu nu am urmat cursuri legate de alarmele auto sau de poluarea fonică în școlile pe care le-am făcut. Acestea trebuie măsurate, în condițiile legii, cu aparate omologate, care nu există în dotarea polițiștilor români”, a explicat comisarul șef.
„Sigur, polițiștii sunt chemați să aplice legea, cum este cu măștile de protecție. Poliția este autoritatea statului care îndeplinește acest exercițiu, de a aplica legea. Dar, legile în sine trebuie să prevadă în mod concret și exhaustiv modalitățile în care faptele sunt constatate, astfel încât, chiar dacă sunt contestate, să rămână în picioare. Eu, ca polițist, dacă trec pe lângă o alarmă auto, habar nu am dacă depășește o anumită limită sau în ce condiții trebuie să constat acest lucru”, a continuat el.
Legile trebuie să fie perfecte și juste
Persoana care inițiază legea ar trebui să răspundă pentru ea, spune Ciocan. „Din punct de vedere al respectării principiilor de aplicare a legii, chiar din punct de vedere tehnic și al managementului resursei umane a Poliției, cel care a dat această lege trebuia să se fi gândit la toate. În plus, el ar trebui să fie și răspunzător pentru efectele pe care le produce aceasta. Nu o singură dată am cerut să cunoaștem cine sunt persoana sau persoanele inițiatoare, cu nume și prenume, pentru că acestea trebuie cunoscute de opinia publică”.
Zgomotul provocat de motociclete este un subiect diferit
„În ceea ce privește motociclete, eu sunt și motociclist și cunosc lucrurile din interior. Nu le cunosc de pe margine, chibițând, ca la fotbal. Vreau să vă spun că a existat un moment când, în România, îndeosebi în București, numărul acestor motociclete era 2% din numărul total de autovehicule înmatriculate, iar procentul accidentelor cu motocicliști era de 18-20%”, a explicat Ciocan.
„În condițiile în care România, alături de alte state europene, s-a angajat să reducă accidentele de circulație cu victime românești cu 50% până în 2020, iar eu nu știu ca acest obiectiv să fi fost îndeplinit. Ei bine, la acel moment, s-a discutat amplu cu motocicliștii din București care spuneau că zgomotele produse de motoare trebuie de asemenea verificate cu aparate omologate, nu cu urechea. Ei mai invocau un lucru: erau atât de multe accidente, iar impactul dintre motociclist și autovehicul este atât de grav, fiindcă nu sunt văzuți în trafic, încât sunetul motorului îi salvează”, a conchis purtătorul de cuvânt al FSDPR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand