Ajutor de minimis. Vezi cum arată ghidul solicitantului
Începând cu 15 ianuarie, ora 10.00 solicitanții pot depune cererile online pentru ajutorul de minimis pe site-ul AIPPIMM, termenul-limită de depunere fiind 24 ianuarie. Varianta finala a Ghidului solicitantului schemei de minimis a fost aprobata printr-un act normativ, recent intrat in vigoare, potrivit AvocatNet.ro.
De asemenea, prin acelasi document a fost aprobata si lista codurilor CAEN aferente activitatilor care sunt eligibile in cadrul schemei, precum si acordul de finantare. Firmele care vor sa beneficieze de bani de la stat vor putea sa depuna cererile de finantare pe site-ul AIPPIMM, incepand din 15 ianuarie de la ora 10:00.
Prin Ordinul ministrului delegat pentru IMM nr. 376/2013, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 20 din 11 ianuarie 2013, au fost aprobate Ghidul solicitantului pentru schema de minimis, lista codurilor CAEN aferente activitatilor eligibile in cadrul schemei si acordul pentru finantare.
Conform listei codurilor CAEN, companiile care desfasoara activitati de comert nu vor obtine punctaj, in acest fel fiind diminuate sansele obtinerii finantarii.
Acesti bani se vor acorda sub forma de ajutoare de stat nerambursabile in procent de 90% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile, in limita echivalentului in lei a valorii maxime de 100.000 euro, pe o perioada de doi ani fiscali consecutivi.
Cursul de schimb care este luat in calcul pentru plata ajutorului de minimis este cel stabilit de Banca Nationala a Romaniei (BNR), valabil pentru ziua de 11 noiembrie 2013 (data la care HG nr. 848/2013 care modifica si completeaza HG nr. 274/2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 689), adica valoarea licitata in sedinta bancara din ziua lucratoare precedenta si anume 4,4424 lei/euro.
Vezi AICI ce prevede Ghidul solicitantului
Potrivit ghidului, nu este specificata data de incepere a platii ajutoarelor de minimis, insa aceasta urmeaza sa se realizeze pana la 31 decembrie 2015, in limita bugetului anual alocat schemei.
De asemenea, emiterea acordurilor pentru finantare se va realiza de la data deschiderii sesiunii pana la 30 iunie 2014, cu posibilitatea prelungirii, in limita bugetului alocat schemei.
Cine nu poate participa de ajutorul de minimis, conform HG nr. 274/2013
- care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii;
- care isi desfasoara activitatea in productia primara de produse agricole;
- care isi desfasoara activitatea in transformarea si comercializarea produselor agricole,pentru activitati legate de exportul catre tari terte sau catre state membre ale Uniunii Europene, respectiv nu se acorda ajutoare legate direct de cantitatile exportate, ajutoare destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
- pentru folosirea marfurilor autohtone in locul celor importate;
- intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul carbunelui;
- pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate intreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor;
- intreprinderilor aflate in dificultate.
Cum se face înscrierea
Fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola, pe site-ul www.aippimm.ro, iar dupa inregistrare, solicitantul va completa si transmite on-line formularul de inscriere incepand cu 15 ianuarie, ora 10:00, timp de zece zile de la demararea inscrierii, adica pana pe 24 ianuarie la ora 20:00 a ultimei zile de inscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului pana la epuizarea bugetului.
Odata cu transmiterea formularului de inregistrare participantilor le va fi acordat un punctaj automat in functie de anumiti indicatori (punctajul minim pentru calificare este de 60 de puncte din 100 posibile).
Dupa expirarea termenului de inscriere si in conformitate cu punctajul obtinut on-line, pe site-ul AIPPIMM se va publica in termen de o zi lucratoare lista cu solicitantii acceptati pentru verificarile administrative de eligibilitate.
Noile reguli stabilesc ca admiterea la finantarea se va realiza in urma verificarilor de eligibilitate, in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut la completarea formularului de inregistrare on-line.
Cum se va face departajarea în funcție de punctaje egale
Domeniul de activitate din care face parte codul CAEN pe care se solicita finantare;numarul locurilor de munca nou-create;categoria IMM din care face parte solicitantul;locatia implementarii proiectului;valoarea profitului obtinut din exploatare la 31 decembrie 2012;valoarea profitului net la 31 decembrie 2012.
Dupa aceasta etapa, aplicatia electronica va genera automat un numar de identificare pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, adica numar in Registrul unic electronic si va genera si va transmite automat pe adresa de email o scrisoare de instiintare privind inregistrarea in registru, precum si numarul de inregistrare RUE, se arata in HG nr. 848/2013.
In termen de zece zile lucratoare de la primirea acestei scrisori, solicitantii care au indeplinit punctajul minim de 60 de puncte sunt obligati sa depuna cererile de acord pentru finantare, impreuna cu documentele justificative la Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala in care se afla sediul social al acestora.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News