Un proiect în acest sens este în lucru la Ministerul Mediului. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) va plăti, în parteneriat cu autoritățile locale, pentru trimiterea la fier vechi a acestor mașini, o sumă de bani.
O altfel de ”Rabla”. 3.000 de lei pentru mașina predată
Proprietarul rablei predate va putea folosi acești bani cum dorește. Nu va fi obligat să cumpere o mașină nouă. Procedura se va derulată printr-un program complementar Rabla.
Suma recomandată la acest moment ar fi de 3.000 de lei. Aceasta ar putea fi mai mare sau mai mică în funcție de posibilitățile administrațiilor locale, conform alba24.ro.
AFM ar urma să acopere 1.500 de lei din sumă, restul fiind în responsabilitatea autorităților locale, care pot decide să ofere și alte lucruri în schimbul mașinii.
În ceea ce privește programul Rabla clasic, acesta ar urma să înceapă în 4 februarie, sesiunea din 2022. Prima de casare în Rabla Clasic a fost de 7.500 de lei, anul trecut, iar ecobonusul pentru mașinile hibrid a fost de 3.000 de lei.
”NU există nicio taxă AUTO nouă în 2022”
”Răspunsul este clar, nu există nicio taxă nouă în 2022 și nu se discută în momentul de față nici majorarea altor taxe. Decizia cu privire la neintroducerea unei taxe noi este decizia coaliției, a Guvernului și ne conformăm”, a spus ministrul Mediului, Tanczos Barna, în cadrul unei conferințe de presă susținută joi, 6 ianuarie.
”Am vorbit în coaliție prima dată în luna iulie, dacă nu mă înșel, după aceea în luna noiembrie, decembrie în noua coaliție. Decizia coaliției guvernamentale a fost că în anul 2022 nu se vor introduce taxe noi. Acest lucru înseamnă că în 2022 sigur nu va exista o taxă auto, taxă de mediu sau taxă de prima înmatriculare. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni bune lucrăm la eficientizarea programului Rabla. În câteva zile se va finaliza programul Rabla, versiunea 2022 - 2024. Am promis asociațiilor de profil predictibilitate și dorim să prezentăm un program care are ca obiective nu doar lansarea imediată, terminarea banilor și închiderea porților, ci o etapizare și o predictibilitate în ceea e privește finanțarea, derularea și avantajele unui asemenea program. Deci în momentul de față nu putem vorbi de taxă auto, vedem în 2023”, a mai spus ministrul în cadrul aceleiași conferințe.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008