Ai bilet la Blue Air de azi până pe 12 septembrie? Poţi primi 400 de euro compensaţii. Ramona Colea, Flight Claim: Nu e forţă majoră. Pasagerul nu e responsabil
Românii care aveau bilete la Blue Air şi ale căror zboruri s-au anulat începând de azi, 6 septembrie, până luni, 12 septembrie, pot primi până la 400 de euro despăgubiri.
Anunţul a fost făcut de Ramona Colea, CEO Flight Claim, companie care apără drepturile pasagerilor de avion.
"Autorităţile au blocat conturile Blue Air şi în consecinţă ei au decis, pe nepusă masă, să anuleze tot. Evident că pasagerii aceştia, pentru că sunt mai puţin de două săptămâni până pe 12 septembrie, dacă nu primesc o rerutare în timpul similar înscris pe bilet, sunt îndreptăţiţi să primească compensaţii de la compania aeriană. De ce? Pentru că asta nu e forţă majoră. Forţa majoră se traduce ca voinţa lui Dumnezeu, şi nu Dumnezeu a decis că Blue Air nu şi-a respectat nişte reguli, nu şi-a plătit datoriile, nu are lucrurile la punct astfel încât să nu i se fi blocat conturile.
Şi dacă se dovedeşte că Blue Air ar fi fost în mod ilegal pusă în situaţia asta, pasagerii tot trebuie să primească compensaţii, iar Blue Air va lua acţiuni împotriva celui care a comis această inegalitate. Dar pasagerul nu este responsabil de acţiunea terţilor asupra Blue Air. Ei trebuie să suporte doar consecinţele unei vremi extreme, unor revolte, ale unor războaie, ale unor erupţii vulcanice. Astea sunt situaţii care apar pentru orice companie aeriană, nu există că Ministerul Mediului a blocat conturile tuturor companiilor. Ministerul blochează conturile companiilor care nu respectă anumite reguli.
Evident, dacă nici până acum nu s-au rezolvat lucrurile decât în instanţă, nu va veni Blue Air să plătească acum de bunăvoie. Spre exemplu, acum patru zile Blue Air a avut patru cazuri de îmbarcare refuzată la Atena. Patru pasageri au fost lăsaţi pe jos, din cauza suprarezervării. Aveau conturile blocate atunci? Nu! Pasagerii nu au primit nimic. Au fost trimişi la hotel, a doua zi au zburat la Mykonos şi de acolo au venit spre România. Pasagerii pot obţine compensaţii, dar să se aştepte că lucrurile astea nu pot fi obţinute decât în instanţă, Blue Air nu o să vină să le dea nici banii pe biletul plătit, cum nu a făcut nici până acum", a declarat Ramona Colea pentru DC NEWS.
Pasagerii pot primi până la 400 de euro
"Blue Air nu are destinaţii de 600 de euro, adică intercontinentale. Deci pot primi 250 euro sau 400 de euro, dar oricum peste preţul biletului. Iar dacă, de exemplu, pasagerii de astăzi, de oriunde ar fi, îşi iau cazare, tot ce consumă până ajung acasă este pe cheltuiala companiei aeriene. Blue Air trebuie să achite toate astea, cazare, mâncare, transport.
Mai mult decât atât, cu orice se întorc în ţară, diferenţa de preţ între biletul nou şi cel de la Blue Air este în sarcina companiei de acoperit. Ar fi uşor să dea înapoi doar ce au primit. Dar trebuie să dea banii pe biletele cumpărate, compensaţii şi cheltuieli", a mai spus Ramona Colea.
Zborurile Blue Air din România, suspendate, începând de astăzi. Ministerul Mediului a pus poprire pe conturi
"Datorită unei situaţii neprevăzute constând în poprirea tuturor conturilor companiei Blue Air de către Ministerul Mediului pentru neplata unei amenzi, compania aeriană Blue Air Aviation se vede obligată, fiind în imposibilitate de a achita vreun furnizor, să sisteze toate zborurile programate a pleca din România, respectiv din Bucureşti Otopeni, Bacău, Cluj Napoca şi Iaşi până luni, 12 septembrie 2022.
Toate zborurile planificate din afara României către orice aeroport din România, astăzi 6 septembrie, vor fi operate conform orarului publicat. Această situaţie este determinată de poprirea conturilor societăţii fără o comunicare prealabilă de la Ministerul Mediului către Blue Air şi fără nici o încercare din partea autorităţilor de a concilia această situaţie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News