Cum s-a născut ideea de a avea o Agenție Europeană de Transport Rutier?
Claudia Țapardel, europarlamentară PSD: Agenția Europeană de Transport Rutier este un proiect de suflet pentru mine și o necesitate incontestabilă pentru Europa. Ideea înființării ei mi-a venit încă de la începutul mandatului meu de europarlamentar în 2014. Ca membru deplin în Comisia pentru Transporturi am lucrat la nenumărate rapoarte care m-au făcut să îmi dau seama că la momentul actual Uniunea Europeană nu are un sistem unic de reglementare al transportului rutier, iar acest lucru creează multe blocaje. Avem câte o agenție pentru toate modurile de transport, mai puțin pentru cel mai folosit: rutierul. De exemplu, există Agenția Europeană pentru Siguranța Maritimă la Lisabona sau Agenția pentru Siguranța Traficului Aerian în Köln.
Pentru a remedia acest lucru, în 2015 am propus ca Uniunea Europeană să înființeze o agenție care să asigure o mai bună coordonare a transportului rutier. Ca raportor din partea socialiștilor europeni din PE la raportul privind Carta Albă a Transporturilor, am militat pentru un set de reguli clare și uniforme, care să contribuie la consolidarea pieței unice europene. Acest lucru nu se poate face decât printr-o agenție, care să fie împuternicită de către Statele Membre să creeze un cadru legislativ în acord cu principiile pieței unice europene și care, totodată, să vegheze asupra implementării acestuia.
Căror probleme ar răspunde înființarea acestei agenții?
Claudia Țapardel, europarlamentară PSD: Existența unei Agenții Europene Rutiere ar putea ajuta la soluționarea mai multor probleme, începând cu siguranța rutieră și terminând cu drepturile lucrătorilor din domeniu. Unitatea în reglementare poate duce la scăderea numărului accidentelor în întreaga Europă, mai ales în regiunea de sud-est, unde ne confruntăm încă cu un număr inadmisibil de mare de accidente.
În al doilea rând, o legislație unitară ar pune capăt măsurilor unilaterale și antieuropene luate de anumite țări. Legile MiLog și Macron, din Germania și respectiv Franța, au arătat că, în absența unor reguli clare, Statele Membre vor încerca să impună măsuri protecționiste care afectează libera circulație, un principiu fundamental al proiectului european. Am văzut de asemenea, că astfel de bariere afectează în primul rând transportatorii din Europa de Est, inclusiv România, care nu dispun de mijloacele financiare sau administrative pentru face față cerințelor impuse de către cele două țări.
Mi se pare important să terminăm cu stigmatizarea pe nedrept a firmelor de transport din România, care nu fac altceva decât să se folosească de condițiile oferite de dezvoltarea economică a țării noastre și sunt ferm convinsă că o Agenție Europeană Rutieră ar ajuta în acest sens.
Care sunt pașii necesari pentru ca această agenție să devină realitate?
Claudia Țapardel, europarlamentară PSD: Consider că primul pas a fost deja făcut. În urmă cu câteva săptămâni Parlamentul European a avizat pozitiv solicitarea mea pentru înființarea agenției, odată cu votul pentru Raportul privind Dumpingul Social. Grupurile politice din legislativul european au înțeles importanța acestui subiect și au transmis astfel că este momentul ca Uniunea Europeană să aibă o Agenție Rutieră. Mai departe mă aștept ca și Comisia Europeană să ia notă de solicitarea mea și a colegilor mei și să dea curs acestei idei.
Pentru a convinge însă Comisia, este nevoie însă de un efort comun din partea noastră a eurodeputaților, pe de o parte, și a reprezentanților din transporturi, pe de alta. Împreună putem pune presiune pe executivul european și cred că lucrurile se pot schimba atâta vreme cât cei interesați se luptă pentru ele. Avem nevoie de argumente solide și de o mobilizare în a transmite că transportul rutier este esențial pentru Europa și pentru dezvoltarea economică.
Există șanse ca această agenție să își aibă sediul în România?
Claudia Țapardel, europarlamentară PSD: Eu cred că da, dar mai este mult până acolo. România este a șaptea țară ca mărime din Uniunea Europeană, iar acest lucru îi conferă o anumită greutate. În acest sens, amplasarea Agenției Rutiere în țara noastră ar fi o acțiune proporțională cu importanța țării noastre în contextul european și ar echilibra distribuția instituțiilor europene, plasate cu precădere în vest.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Vremea de Florii, 1 mai şi Paşti. ANM a venit cu prognoza completă
- Horoscop 29 aprilie - 5 mai cu Mihai Voropchievici. Zodia care are parte de o furtună săptămâna următoare
- BANCUL ZILEI: Sughițul...
- Marina Almășan, plângere penală pentru hărțuire la locul de muncă și abuz în serviciu. Toate detaliile, într-un interviu pentru Spectacola.ro
- "Şi l-aţi omorât, în mod barbar, pe Ceauşescu". Dan Ciachir, moment de calmitate și ropote de aplauze: "A fost condamnat după propriul său Cod penal"
- Burduja a rupt gura târgului. Cum a venit să-și depună candidatura pentru Primăria Capitalei (FOTO+VIDEO)
- Adrian Elicopter de Luptă, student la Academia de Poliție, după scandalul cu bătaia: Mi-am riscat poziția de student / Toți care mă acuză de violență fizică să nu uite că totul a început la Nuba
- Reţetă pentru o catastrofă. Vânătoarea de ouă de lângă Bacău se putea termina tragic
- Alimentele pe care nu trebuie să le consumi niciodată înainte de a pleca într-o călătorie
- Greșeală îngrijorătoare făcută la trecerea de pietoni. Titi Aur: Nu au fost învățați / Risc mare de accident / video