Admitere la liceu - schimbări. Marilen Pitrea: Sufocă elevii
Parlamentarul Marilen Pitrea susține că introducerea tezelor unice pentru admiterea la liceu este o risipă de resurse.
Marilen Pirtea, coordonatorul Comisiei de Educație a PNL, este de părere că modificarea admiterii la liceu prin introducerea tezelor unice pentru elevii de gimnaziu, care să înlocuiască media generală de absolvire a claselor V-VIII, arată o lipsă de coerență și de aliniere la tendințele internaționale. „Una dintre variantele luate în discuție între Ministerul Educației și partenerii săi prevede atât păstrarea Evaluării Naționale, cât și introducerea de teze unice pentru elevii de gimnaziu, care să înlocuiască media generală de absolvire a claselor V-VIII. Tehnic, e doar risipă de resurse, ambele sunt tipuri de evaluare cu aproximativ același caracter. Ori una, ori alta!”, susține deputatul PNL. Mai mult, parlamentarul consideră, despre introducerea tezelor, că "sufocă elevii pentru patru noi evaluări naționale".
"Înseamnă reducerea foarte mare a flexibilității"
Introducerea tezelor unice presupune resurse umane, logistice și financiare considerabile, subliniază liberalul: „În plus față de evaluările naționale standard, de la finalul clasei a VIII-a, vom avea încă patru evaluări naționale (2 ani x 2 semestre, la clasele a VII-a și a VIII-a), în forma propusă. Se impune și asigurarea supravegherii de la examenele naționale, pentru a avea cu adevărat efectul scontat. Operaționalizarea acestor noi testări naționale va încărca și mai mult activitatea cadrelor didactice”, a declarat Pitrea. Mai mult decât atât, punerea accentului pe teste standardizate înseamnă reducerea foarte mare a flexibilității în predarea la clasă, ceea ce omoară plăcerea copiilor de a învăța, este de părere Marilen Pirtea.
"Nimeni nu explică motivul și scopul"
El subliniază faptul că măsurile propuse îndepărtează sistemul educațional românesc de practicile internaționale dovedite ca fiind eficiente, precum modelul finlandez.
„Nimeni nu explică motivul și scopul pentru care s-ar lua o astfel de decizie. Grav este că propunerea de modificare nu este argumentată, nu are un scop precizat, fiind o schimbare de dragul schimbării. Care este scopul? De ce o facem? Ce practici, argumente și dovezi empirice dovedesc eficiența acestor măsuri? Nu am văzut să se argumenteze cu ce sunt mai relevante notele de la astfel de teze unice, față de media claselor V - VIII”, susține coordonatorul Comisiei de Educație a PNL.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News